۲۴ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7980176
T T
۰ نفر
چین بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری دیابت را درجهان داراست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/24 علمی آموزشی.چین.دیابت تهران - رسانه های چین امروز (دوشنبه ) گزارش دادند این کشور با داشتن 92 میلیون و 200 هزار بیماردیابتی بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری را در جهان داراست و این درحالی است که 61درصد این افراد از بیماری خود بی اطلاع هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، گزارش ها به نقل از لی لینونگ، سرپرست انجمن دیابت چین حاکی است اطلاع رسانی عمومی ضعیف و دستیابی محدود به خدمات تشخیص اولیه بیماری دیابت ، عامل پایین بودن میزان تشخیص این بیماری در این کشور است.
روزنامه چاینا دیلی Daily China به نقل از یک گزارش تحقیقی انجمن دیابت چین و فدراسیون بین المللی دیابت حاکی است درمجموع 13 درصد از کل هزینه های پزشکی چین که حدود 25 میلیارد دلار می شود، درارتباط با بیماری دیابت است.
جی گفت هزینه ی مداوای دیابت ظرف 10 تا 20 سال آینده به شدت افزایش خواهد یافت چون بیمارانی که بیماری آنان تشخیص داده نشده است به عوارض این بیماری مبتلا می شوند و این امر موجب صرف هزینه های بیشتر می شود.
این گزارش حاکی است 61 درصد از بیماران دیابتی که بیماری آنان تشخیص داده نمی شود با خطر آسیب بینایی چشم یا نارسایی کلیه و نیز بروز حملات قلبی مواجه اند.
رشد اقتصادی چین از دهه ی 1980 تاکنون منجر به بروز مشکلات بهداشتی درارتباط با رژیم های غذایی پرچرب و شیوه زندگی ماشینی و کم تحرک دربین طبقه ی متوسط این کشور شده است به طوریکه با هجوم آوردن میلیون ها نفربه شهرها برای یافتن شغل، استفاده از خودرو به جای دوچرخه و روی آوردن به شیوه های زندگی غربی نظیر مصرف غذاهای آماده (فست فود) رواج یافته است .
طبق آمار وزارت بهداشت چین ، از یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت این کشور اکنون بیش از 60 میلیون نفراز چاقی بیش از حد رنج می برند و 200 میلیون نفر دیگر نیز دچار اضافه وزن هستند.
مترجمام 1450** 1446** شماره 033 ساعت 10:48 تمام
۰ نفر