۲۲ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7979790
T T
۰ نفر
مرکز قربانیان شکنجه در دانمارک محاکمه جرج بوش را خواستار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/22 سیاسی.دانمارک.جرج بوش.شکنجه تهران- مرکز قربانیان شکنجه در دانمارک، محاکمهجرج بوش رییس جمهوری آمریکا را به خاطر موافقتش با اعمال شکنجه، خواستار شد.
خبرگزاری فرانسه جمعه شب از کپنهاگ گزارش داد، توی ماگنوسن مسئول بخش بازپروری و پژوهش های مرکز یاد شده در مقاله ای که در پایگاه اینترنتی روزنامه ی پولیتکن منتشر شد نوشته است: بوش با موافقت با القای حس غرق شدن، واژه شکنجه را از محتوای خود تهی کرده و ناقض ممنوعیت جهانی شکنجه شده است.
مقاله ماگنوسن در واکنش به کتاب خاطرات لحظه های سرنوشت ساز بوش که در آن آمده: استفاده از شیوه القای حس غرق شدن، به طور مستقیم مانع از وقوع حملاتی در انگلیس و آمریکا شد، نوشته شده است.
بوش در کتاب خود نوشته است: عملیات بازجویی در مهار توطئه حمله به مراکز دیپلماسی در خارج، فرودگاه هیثرو، خیابان کناری وارف لندن و برخی مراکز مرتبط با آمریکا، کمک بسیار کرده است.
بوش در گفت وگو با روزنامه ی تایمز گفته بود: سه نفر با القای حس غرق شدن مواجه شدند و من معتقدم که این شیوه، زندگی خیلی ها را نجات داده است.
ماگنوسن می گوید: اظهارات بوش، ضرورت تلاش اوباما برای پیگرد قانونی و تعیین افراد مقصر در عملیات شکنجه را ضروری می سازد. مرکز قربانیان شکنجه در دانمارک از شیوه تعامل رییس جمهور سابق آمریکا با اعمال القای حس غرق شدن، بسیار متاثر شده است.
وی اظهار داشت: بر اساس منشور ژنو، آمریکا باید مسئولان شکنجه را محاکمه کند و به طور اصولی نباید اجازه داده شود که شکنجه اعمال شود و یا افراد متهم، بدون مجازات بمانند.
این مقام دانمارکی گفت: ما به عنوان مسئول پیگیری مسایل مرتبط با قربانیان شکنجه، باید شکنجه گران را محاکمه و محکوم کنیم. واگر رییس جمهوری آمریکا (اوباما) خود دست به اقدام نزند، دراینصورت کشورهای دیگر باید آمریکا را تشویق به اینکار کنند.
وی افزود، دانمارک به صورت ویژه باید با اعمال فشار علیه اوباما اورا وادار به محاکمه مسئولان شکنجه در دوران ریاست جمهوری بوش کند واگر احیانا بوش به دانمارک سفر کرد باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.
مترجمام 1369** 1446** شماره 036 ساعت 09:14 تمام
۰ نفر