۱۱ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7977781
T T
۰ نفر
پنتاگون از افزایش آمار تلفات غیر نظامیان در افغانستان خبر می دهد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/11 سیاسی.آمریکا.افغانستان.دیوید پترائوس تهران - به رغم ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر کاهش تلفات غیر نظامیان در افغانستان، آمارهای رسمی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون ) از افزایش چشمگیر تلفات غیر نظامیان افغان نسبت به سال گذشته ، حکایت می کند.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی آنتی وار نوشت: به رغم ادعاهای مکرر مقامات آمریکا مبنی بر کاهش آمار تلفات غیر نظامیان، وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد برخی آمارهای محرمانه نشان می دهد که در واقع تعداد تلفات غیر نظامیان افغان نسبت به سال گذشته ، افزایش یافته است.
آمارهای رسمی آمریکا از کشته شدن 160 غیر نظامی به دست نیروهای آمریکایی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان خبر می دهد که در مقایسه با همین آمار در مدت زمان مشابه سال 2009 (144نفر) 11 درصد افزایش داشته است. مقامات آمریکایی می گویند این افزایش تا حد زیادی به علت تمرکز نبردها در مناطق شهری قندهار و هلمند بوده است.
آنتی وار در ادامه نوشت، این افزایش می تواند از بی تفاوتی دیوید پترائوس فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نسبت به مرگ غیر نظامیان ناشی شده باشد.
پترائوس همچنین، تعداد حملات هوایی به مناطق پرجمعیت در جنوب افغانستان را به میزان چشمگیری افزایش داده است. مقامات آمریکایی می گویند، پترائوس برای افزایش روحیه نیروهای آمریکایی، بسیاری از محدودیت های ایجاد شده از سوی استنلی مک کریستال، فرمانده سابق این نیروها را لغو کرده و این در حالی است که افزایش تلفات غیر نظامیان، خود می تواند عواقب منفی دیگری در پی داشته باشد.
صویر1609**1486**9156** شماره 077 ساعت 11:54 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان