۱۰ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7977581
T T
۰ نفر
تاکید منابع خبری لبنان براهمیت همکاری ایرانی - عربی در این کشور ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/10 سیاسی.خارجی.بحران در لبنان.لبنان بیروت - مطبوعات لبنان نوشتند: تفاهم عربستان، سوریه و ایران برای حل بحران لبنان راه را برای جلوگیری از فتنه شیعه و سنی در جهان عرب هموار می کند.
به گزارش ایرنا از بیروت، در همین راستا روزنامه لبنانی النهار امروز دوشنبه به نقل از منابع عربی نوشت: عربستان، ایران و سوریه تلاش های مشترکی برای دست یافتن به یک راه حل خروج از بحران کنونی لبنان انجام می دهند و دیدار فردا (سه شنبه ) سفرای این سه کشور در بیروت بیانگر تلاش آنها برای ایجاد سازش میان گروه های لبنانی است.
روزنامه الحیات نیز به نقل از محافل رسمی و نمایندگان مجلس لبنان نوشت: باید به تماس های ایران و عربستان در این مرحله حساس اهمیت بیشتری داده شود و دیدار سفرای سه کشور ایران، سوریه و عربستان بیانگر عمق و اهمیت دیدارهای سیاسی است.
علی العسیری سفیر عربستان نیز در گفت وگو با روزنامه لبنانی السفیر گفت: هدف سفرای سه کشور برقراری آرامش و ثبات در لبنان است.
وائل ابوفاعور وزیر مشاور دولت لبنان در گفت وگو با روزنامه السفیر گفت: تلاش برای ایجاد تفاهم با تمامی گروهای سیاسی لبنان در خصوص پرونده ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان و موضوع شاهدان دروغین این پرونده در حال اجراست و وضعیت کشور رو به تنش نیست.
روزنامه لبنانی الاخبار نیز در شماره روز دوشنبه نوشت: مسوولان سوریه با همراهی بیشتر سیاست مداران گروه 8 مارس خواهان غیر قانونی اعلام کردن دادگاه بین المللی حریری در لبنان توسط پارلمان این کشور هستند.
همچنین دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان با به خدمت گرفتن شاهدان دروغین ابتدا سوریه را به دخالت در این ترور متهم کرد و پس از اعتراف سعد حریری نخست وزیر لبنان به سیاسی بودن این اتهام شایعه شده که این دادگاه در حال حاضر حزب الله لبنان را نشانه رفته است.
خاورم 1431**1030*2021* شماره 113 ساعت 13:56 تمام
۰ نفر