۹ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7977357
T T
۰ نفر

رییس خبرگزاری اسلام رو روسیه:

۹ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7977357
رییس خبرگزاری اسلام رو روسیه: تحریم های آمریکا علیه ایران،بیانگر شکست سیاست های واشنگتن است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/09 سیاسی.ایران.روسیه.آمریکا مسکو - دکترمراد سیف الدین رییس خبرگزاری اسلام رو روسیه با اشاره به همکاری گسترده ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و نیز حسن نیت تهران برای رفع تنش ها پیرامون برنامه هسته ای خود گفت:تحریم های آمریکا علیه ایران بیفایده بوده و بیانگر شکست سیاست های واشنگتن است.
سیف الدین امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو گفت: در شرایط کنونی که پس از وقفه یک ساله فرصت از سرگیری مذاکرات میان ایران و گروه 5+1 فراهم شده است ، آمریکا و غرب می بایست برای نتیجه بخش بودن این گفت و گوها و رعایت حقوق ایران تلاش نمایند.
وی گفت: ایران تاکنون گامهای مهمی را برای تنش زدایی وضعیت پیرامون برنامه هسته ای خود برداشته ،که از آن جمله همکاری های گسترده با آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
رییس خبرگزاری اسلام رو گفت: ایران در چارچوب این همکاری ها ، به بازرسان آژانس، اجازه بازرسی از همه مراکز هسته ای خود به منظور شفاف سازی و اعتمادسازی نسبت به برنامه هسته ای خود را داده است که اقدامی در خور ستایش است.
سیف الدین گفت: ایران در راستای همین سیاست مثبت خود، با طرح مبادله سوخت هسته ای به منظور تامین سوخت هسته ای راکتور تحقیقاتی تهران موافقت کرده است و مشارکت با ترکیه و برزیل در این عرصه را ضامن اجرای این طرح می داند.
وی گفت: اما آمریکا حاضر به تنش زدایی پیرامون برنامه هسته ای ایران نیست و در این روند بارها مانع افکنی و سنگ اندازی کرده است.
سیف الدین گفت: آمریکا از این مسئله برای اعمال فشار بر ایران استفاده می کند و تلاش می کند این کشور را از حقوق اساسی خود محروم سازد.
وی گفت: اعلام چنین فشارها و تهدیدها از سوی آمریکا نشانه تمایل نداشتن این کشور به حل مسئله هسته ای ایران است که سیاستی غیرسازنده و در جهت حفظ اختلافات با ایران می باشد.
رییس خبرگزاری اسلام رو روسیه در ادامه این مصاحبه ، سوخت گذاری نیروگاه هسته ای بوشهر را رویدادی مبارک و بسیار مهم برای ایران و کشورهای اسلامی و خاورمیانه دانست و گفت: این گام مهم ایران مسیر را برای دستیابی کشورهای منطقه به انرژی هسته ای صلح آمیز و احداث نیروگاههای هسته ای هموار کرده است.
وی گفت: ایران اسلامی پیشرو حرکت عظیم در عرصه دانش هسته ای و فناوری های نوین است و این امر نشان می دهد مسیر پیشرفت و توسعه در این کشور به رغم تحریم های آمریکا همچنان با سرعت ادامه داشته و قابل توقف نیست.
اروپام1773**/2242 شماره 041 ساعت 10:57 تمام
۰ نفر