۴ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7976636
T T
۰ نفر
رییس مجلس کویت بر حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران تاکید کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/04 سیاسی.خارجی.کویت.ایران کویت- رییس مجلس کویت بر ضرورت حفط امنیت و ثبات در منطقه و حل و فصل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، جاسم الخرافی روز سه شنبه در مراسم آغاز سومین سال از فعالیت سیزدهمین دوره قانونگذاری مجلس الامه کویت اظهار داشت: تاریخ منطقه خاورمیانه در گذشته شاهد بروز تنش و اختلافات بوده و در حال حاضر نیز شاهد مسائل پیچیده و برخی پرونده های داغ است.
وی افزود: از این رو ما باید هوشیار بوده و در آمادگی دائم بسر بریم ، زیرا ما بخشی از این منطقه به شمار می رویم و در آن تاثیر گذاشته و از آن تاثیر می پذیریم.
رییس مجلس کویت گفت: باید جبهه داخلی خود را مستحکم و عوامل امنیت ملی را تقویت کرده و به روابط مثبت و مناسب خود با کشورهای همسایه و دوست ادامه دهیم و از هر گونه مساله ای که به تیرگی این روابط و یا خدشه دار شدن آن می انجامد، پرهیزکنیم.
جاسم الخرافی افزود: کویت در راستای برقراری امنیت و صلح در منطقه تلاش و تاکید می کند که مذاکره و اقدامات مسالمت آمیز، عادلانه و سنجیده به عنوان راه حل مسائل و کانون های تنش در منطقه است.
وی همچنین با اشاره به موضوع هسته ای ایران، تصریح کرد: کویت امید وار است که طرف های ذیربط در پرونده هسته ای ایران با گفت و گو و از طریق راه های مسالمت آمیز به راه حلی برای حل این پرونده و با هدف جلوگیری از خطرات و عواقب ناشی از آن دست یابند.
وی همچین گفت: کویت خواستار ایجاد روابط مثبت با عراق بر اساس احترام متقابل و اجرای قطعنامه های بین اللملی بوده و همچنین امیدوار است که ملت عراق موفق به تشکیل دولت ملی و ادامه روند دمکراسی شود.
رییس مجلس کویت همزمان با گشایش دور جدید فعالیت پارلمان این کشور با اشاره به عدم همخوانی عملکردهای سیاسی، اقتصادی و توسعه ای کشورش با چالش های پیش رو، خاطرنشان کرد که در صورت ادامه وضع موجود پیامدهای ناشی از آن هزینه سنگیی برای کشور در پی خواهد داشت.
وی همچنین با اشاره به تاثیر بحران اقتصادی جهان و پیامدهای آن برای کویت ، گفت: در حال حاضر اقتصاد ملی از نتایج این بحران رنج می برد و به دلیل نبود یک راه حل جدی و کارآمد نه تنها شاهد رکود بلکه شاهد نوعی عقب گرد در عملکرد بخش های عمومی و خصوصی می باشد.
رییس مجلس کویت با تاکید بر ضرورت تحقق توسعه پایدار و حقیقی به جای راه حل های موقت، خواستار مشارکت واقعی میان دستگاه های مختلف دولتی و بخش های جامعه در کلیه مراحل اجرایی شد.
وی همچنین با تاکید بر پرهیز از تنش های فرقه ای و قبیله ای گفت: همه باید از دامن زدن به اختلافات فرقه ای و قبیله ای خوداری کرده و به اصول ثابت ملی پایبند باشند.
الخرافی همچنین از نمایندگان پارلمان خواست مسائل ملی را در صحن مجلس مطرح کرده و مورد بررسی قرار دهند و از کشاندن آن به عرصه های دیگر خوداری کنند.
مجلس کویت امروز با پایان دادن به تعطیلات تابستانی، فعالیت دوباره خود را با سخنان شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و حضور شماری از مقامات عالی رتبه این کشور و سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم این کشور از سرگرفت.
مجلس کویت دارای 50 نماینده منتخب است که به طور مستقیم با رای مردم برای یک دوره چهارساله انتخاب می شوند و علاوه بر آنان نخست وزیر و وزیران کابینه وی (16نفر) نیز با داشتن حق رای در جلسات مجلس شرکت می کنند.
**خاورم 1415**340** شماره 168 ساعت 18:13 تمام
۰ نفر