۲۴ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7974899
T T
۰ نفر
هشدار جدی به شبکه تلویزیونی LBC به دلیل پخش برنامه فتنه انگیز ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/24 سیاسی.خارجی.ال بی سی.لبنان بیروت - شورای ملی اطلاع رسانی لبنان به شبکه تلویزیونی LBC به دلیل پخش برنامه فتنه انگیز هشدار جدی داد.
به گزارش ایرنا ،تلویزیون LBC پنج شنبه شب گذشته در برنامه ای تحت عنوان سخنان مردم ، حزب الله و شیعیان را مورد حمله قرار داده بود .
این اقدام علاوه بر هشدار شورای ملی اطلاع رسانی ، اعتراض مقام های سیاسی و رسانه ای این کشور را نیز برانگیخت.
شورای ملی اطلاع رسانی لبنان امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بار دیگر از تمامی رسانه های خبری می خواهیم که با احساس مسوولیت به وحدت ملی کمک کرده و وارد مسایلی که اعتقادات مذهبی را تحریک می کند، نشوند.
این شورا افزود: واکنش های زیادی را در کشور نسبت به برنامه تلویزیونی سخنان مردم از تلویزیون LBC شاهد بودیم و این شورا نیز تماس ها و مراجعه های زیادی را در این خصوص داشته است بنابر این از امروز شنبه، بررسی این موضوع راشروع کردیم.
حزب الله لبنان نیز در بیانیه امروز خود با محکوم کردن این برنامه اعلام کرد: شبکه تلوزیونی LBC از روی عمد به اشاعه فتنه در لبنان به خصوص میان شیعیان و اهل سنت اقدام می کند.
حزب الله افزود: ما از دادگاه لبنان ، مسوولان وزارت اطلاع رسانی و شورای ملی اطلاع رسانی می خواهیم که با احساس مسوولیت ملی خود نسبت به این جنایت رسانه ای رسیدگی لازم را به عمل آورند.
خضر حبیب عضو حزب المستقبل نیز با محکوم کردن این برنامه بحران آفرین، گفت: می بایست نسبت به این خطر که امنیت ملی را تهدید می کند فورا دست به کار شد.
آخرین گزارش ها حاکیست : طارق متری وزیر اطلاع رسانی لبنان در تماس با بیار الضاهر رییس شورای اداره موسسات رسانه ای شبکه LBC ضمن هشدار به وی خواستار جلوگیری از پخش برنامه های تحریک کننده شد.
ولید بن طلال شاهزاده سعودی مالکیت 90 درصد شبکه مذکور را در اختیار دارد.
خاورم 1030*2021* شماره 154 ساعت 22:49 تمام
۰ نفر