۲۳ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7974669
T T
۰ نفر
وزیر اطلاع رسانی پاکستان گسترش همکاری رسانه ای با ایران را خواستار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/23 سیاسی.پاکستان.ایران.همکاری های رسانه ای اسلام آباد- وزیر اطلاع رسانی دولت فدرال پاکستان عصر پنجشنبه در دیدار با ماشاا.. شاکریسفیر کشورمان،گسترش همکاری رسانه ای با جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.
به گزارش ایرنا،در این دیدار قمر زمان کایرهبا اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی ایران و پاکستان، تصریح کرد:مناسبات دو کشور فراتر از همسایگی است و علاوه بر رابطه برادری و عطوفتی که با یکدیگر دارند،دارای نزدیکی های زیادی به لحاظ دینی، تاریخی،جغرافیایی و ریشه های تاریخی هستند.
وی با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر توجه ویژه به سیل زدگان پاکستانی اظهار داشت:دولت و ملت ایران نه تنها در سیل اخیر کنار مردم و دولت پاکستان قرار گرفتند بلکه در گذشته نیز در بحران مختلف در کنار ما ایستاده اند و این موضوع باعث افتخار همه پاکستانی ها است.
وزیر اطلاع رسانی پاکستان با بیان اینکه زمینه گسترش روابط و مناسبات رسانه ای بین تهران و اسلام آباد باید بیش از گذشته فراهم شود، تاکید کرد :کشورهای همسایه مانند ایران،پاکستان،ترکیه و افغانستان می توانند در حوزه رسانه راهبردی مشترکی را اتخاذ کنند.
قمر زمان کایرهتصریح کرد:رسانه های ایران و پاکستان دارای زمینه های مشترک بسیاری برای همکاری برخوردار هستند و گسترش همکاری ها در این حوزه می تواند به تقویت همکاری های رسانه ای منطقه ای در سایر حوزه های اطلاع رسانی منجر شود.
وی گفت:دولت پاکستان از همکاری نزدیک با رسانه های ایرانی خرسند خواهد بود و امیدوار است با سفر مسوولان حوزه اطلاع رسانی و رسانه جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد، زمینه های گسترش همکاری و تبادل نظر در این بخش فراهم شود.
سفیر کشورمان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر وجود احساس مشترک بین مردم و دولت ایران و دولت و ملت پاکستان تصریح کرد:بعد از وقوع سیل اخیر در پاکستان، جمهوری اسلامی ایران همه تلاش خود را به کمک فوری و مورد نیاز سیل زدگان معطوف کرد و در این خصوص مقام ها و مسوولان جمهوری اسلامی ایران، نشست های متعددی را در تهران و اسلام آباد جهت کمک به سیل زدگان برگزار کردند که به تصمیم های مهم برای کمک و عملیات امداد رسانی و همچنین بازسازی منجر شد.
شاکری افزود: جمهوری اسلامی ایران تاکنون 25 محموله هوایی،زمینی،ریلی و دریایی برای کمک به سیل زدگان پاکستانی با حجم پنج هزار و سیصد تن و به ارزش 15 میلیون دلار به این کشور ارسال کرده است.
سفیر ایران گفت:بزرگترین محموله کمک های مردمی جمهوری اسلامی ایران به سیل زدگان پاکستانی در قالب یکصد و پنجاه کامیون، دوازدهم مهر در کویته به مقام های محلی ایالت بلوچستان تحویل شد.
شاکری تصریح کرد:بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی برکمک به مردم سیل زده پاکستان، کمک های کشورمان در قالب اقلام چادر، پتو، موکت، مواد غذایی ، دارو و آب بسته بندی شده به این کشور ارسال شده است.
سفیر کشورمان افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران از ابتدای حادثه سیل درپاکستان ( هفتم مرداد ) از جمله کشورهایی بود که خیلی فوری کمک های خود را به سیل زدگان ارسال کرد و پس از فرمایشات مقام معظم رهبری،میزان کمک ها به یک هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
شاکری با اشاره به توزیع کمک های مردمی به سیل زدگان اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران کمک های خود به پاکستان را ازطریق جمعیت هلال احمر ( سازمان امداد و نجات ) و کمیته امداد امام خمینی (ره ) ارسال کرده است.
وی افزود: سازمان امداد و نجات کشورمان تاکنون 24 اردوگاه امدادی با چهارده هزار چادر در شهرهای سیل زده پاکستان دایر کرده وسازمان درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر نیز هفت اردوگاه بزرگ بهداشت و درمان با یکصد و پنجاه نفر امدادگر و پزشک،کمک های پزشکی و بهداشتی خود را به مردم سیل زده پاکستان ارایه می دهند.
سفیر ایران در پاکستان در ادامه از بی توجهی برخی از رسانه های پاکستانی به کمک مردمی ایران انتقاد کرد و با بیان اینکه ایران تنها کشور همسایه ای است که خیلی فوری به پاکستان کمک کرد،گفت: در جریان سیل اخیر بسیاری از کشورها نیز به پاکستان کمک کردند اما کمک های دولت و مردم ایران به دلیل احساس ویژه ای که به آن کشور دارند، توجه مطلوبی را از رسانه های محلی می طلبید.
شاکری گفت:مردم ایران، پاکستان را خانه دوم خود می دانند و آنها را دوست دارند اما به نظر می رسد پیام ملت و دولت ایران در رسانه های پاکستانی به خوبی منعکس نشده است.
وی تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران برای توسعه امنیت و امنیت توسعه در پاکستان اهمیت قایل است.
شاکری در پایان ضمن استقبال از پیشنهاد وزیر اطلاع رسانی دولت فدرال پاکستان برای گسترش همکاری های رسانه ای بین دو کشور، از وی برای سفر به ایران دعوت کرد.
آساق 235** شماره 056 ساعت 13:21 تمام
۰ نفر