۴ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7971492
T T
۰ نفر
دولت هند نگرانی ها در مورد شیوع تب دنگو را رد کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/04 اجتماعی.دهلی نو.دنگو دهلی نو - دولت هند روز یکشنبه نگرانی ها در مورد شیوع بیماری تب دنگو هنگام برگزاری بازی های مشترک المنافع در دهلی نو را رد کرده و گفت که نوع کنونی این بیماری زیاد خطرناک نیست.
به گزارش ایرنا از دهلی نو، وزیر بهداشت هند غلام نبی آزاددر گفت و گو با خبرنگاران در دهلی نو گفت: تعداد افراد مبتلا به تب دنگو در هند هنوز هم پائین است و نوع کنونی این بیماری زیاد خطرناک نیست.
وی گفت که کشورهایی چون سریلانکا و اندونزی شاهد موارد به مراتب زیادتری از تب دنگو بوده اند. کشورهایی همچون سریلانکا حدود 15000 مورد از تب دنگو وجود داشته و بیش از 200 نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.
وی گفت: اندونزی دارای بیش از 80 هزار مورد از تب دنگو بوده است.
در طول فصل بارندگی امسال بیش از 2800 مورد بیمار مبتلا به تب دنگو تنها در پایتخت هند گزارش شده است و پنج نفر در این مدت در این شهر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.
بیماری تب دنگو که از طریق نوعی پشه به انسان منتقل می گردد با تب های مستمر ، سستی در بدن، نمایان شدن لکه های خون در چشم ها و در دستان فرد مبتلا شروع می شود به گونه ای که هراس زیادی را برای بیمار و اطرافیان بیمار موجب می شود.
هزینه درمان این بیماری برای طبقه فقیر و کم درآمد و حتی طبقه متوسط جامعه هند سنگین است و امکانات دولتی نیز محدود.
بازی های کشورهای مشترک المنافع که هند برای برگزاری آبرومندانه آن از تمامی امکانات مالی و انسانی خود استفاده کرده از یک هفته دیگر در شهر دهلی نو پایتخت این کشور آغاز می گردد.
آساق . 310 . 1392**2164 شماره 131 ساعت 19:54 تمام
۰ نفر