۲۰ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7969013
T T
۰ نفر
مراسم یادبود قربانیان حمله تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/20 سیاسی.11 سپتامبر.آمریکا.اوباما نیویورک - مراسم یادبود قربانیان عملیات تروریستی 11 سپتامبر روز شنبه درنیویورک ، واشنگتن و چندین شهر عمده آمریکا برگزار شد.
این مراسم به طور رسمی در واشنگتن و با سخنرانی کوتاه و احساسی رئیس جمهور، وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در محل وزارت دفاع ( پنتاگون ) آغاز شد.
در جریان عملیات تروریستی انهدام برج های دو قولوی نیویورک، 3 هزار نفر جان خود را از دست دادند و با گذشت 9 سال از آن واقعه ، هویت آمران اصلی این اقدام تروریستی همچنان پنهان مانده است.
دولت وقت آمریکا با استفاده از احساسات آمریکایی ها به خاطر این رویداد غم انگیز، عملا زمینه را برای حمله به کشورهای مختلف و کشتار میلیون ها مسلمان آماده کرد.
کارشناسان آمریکایی هم اعتراف دارند که پس از این عملیات تروریستی، دولت آمریکا ده ها مشابه این عملیات تروریستی خونین را در کشورهای اسلامی پیاده کرد و دور باطل خشونت و اختلافات مذهبی و تبعیض سیستماتیک علیه مسلمانان در کشورهای غربی و بویژه آمریکا را دامن زد.
جلوگیری از ساخت یک مسجد در منطقه منهتن نیویورک به این بهانه که به محل برج های دوقلو نزدیک است و تلاش برای سوزاندن قرآن کریم، تنها نمونه هایی از تقویت حرکت های اسلامی ستیزی در آمریکا در ماه های اخیر است.
کنترل شدید مسلمانان و محروم کردن آنها از دسترسی به یکسری مسوولیت ها در آمریکا از جمله این اقدامات است.
اروپام 1431**360 شماره 080 ساعت 19:44 تمام
۰ نفر