۲۰ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7968976
T T
۰ نفر

کارشناس مرکز مطالعات راهبردی مالزی:

۲۰ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7968976
کارشناس مرکز مطالعات راهبردی مالزی: ایران اعتماد ملت های جهان را نسبت به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود جلب کرده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/20 سیاسی.آژانس.هسته ای.گزارش کوالالامپور - کارشناس مرکز مطالعات راهبردی مالزی گفت: جمهوری اسلامی ایران با همکاری های مستمر و سازنده با آژانس بین المللی انرژی اتمی اعتماد ملت های جهان را نسبت به صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای خود جلب کرده است.
محمد الفرا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حتی در بسیاری از کشورهای غربی اگر از مردم درباره ماهیت برنامه های هسته ای ایران سوال شود، همگی این فعالیت ها را صلح آمیز و مورد اعتماد و اطمینان می دانند.
وی تصریح کرد: هیاهوی کنونی تنها از طرف چند کشور غربی با کمک رسانه های آنان و با تبلیغات گسترده و ایجاد ابهام در صلح آمیز بودن فعالیت های ایران، صورت می گیرد و مورد قبول همه دولت ها و ملت های جهان نیست.
این کارشناس مالزیایی همکاری های گسترده ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و تمرکز فعالیت های تهران بر نظارت های آژانس را حرکتی اعتمادساز دانست و اظهار داشت: بازرسی های گسترده از تاسیسات هسته ای ایران در حال انجام است که این نشان از حسن نیت تهران برای تداوم فعالیت های صلح آمیز هسته ای دارد اما علی رغم همه این همکاری ها برخی کشورهای غربی هنوز در حال شبهه افکنی هستند.
محمد الفرا در ادامه ارایه تصویر درست از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را وظیفه آژانس دانست و گفت: گزارش های آژانس می تواند مبنای اقدامات بعدی باشد و بر این اساس باید دقیق و درست تنظیم شود تا ملت ایران بتواند به حقوق هسته ای خود دست یابد و از سویی راه بهانه جویی های بعدی برخی قدرت های بزرگ نیز بسته شود.
وی همچنین تاکید کرد: اتهام بستن به یک کشور که به دنبال تامین منافع مردم خود از طریق در اختیار گرفتن انرژی صلح آمیز هسته ای است، اقدامی غیرمنطقی و غیرقانونی است که به نظر می رسد تنها ناشی از عصبانیت قدرت های هسته ای از پیشرفت های یک ملت باشد.
کارشناس مرکز مطالعات راهبردی مالزی افزود: در حالی که امروز اولویت سازمان های بین المللی باید کنترل تسلیحات هسته ای در اختیار کشورها باشد و به دنبال خلع سلاح هسته ای باشند، فشارها بر کشوری وارد می شود که قصد دارد از انرژی اتمی استفاده صلح آمیز کند و این موضوع را نیز در همکاری های خود با آژانس و دیگر سازمان های بین المللی و عضویت در معاهدات به اثبات رسانده است.
محمد الفرا در ادامه تاکید کرد: در حالی که غربی ها تلاش می کنند توجه جهانیان را به برنامه هسته ای ایران جلب کرده و آن را غیرصلح آمیز و تهدیدی برای جهان قلمداد کنند، تهدید اصلی یعنی فعالیت های هسته ای و زرادخانه اتمی اسراییل مغفول مانده و این رژیم بدون هیچ مشکلی به توسعه سلاحهای اتمی خود می پردازد.
آساق 1516**335** شماره 043 ساعت 13:24 تمام
۰ نفر