۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7966604
T T
۰ نفر
موضوع تجهیز ارتش لبنان توسط ایران روی میز هیات دولت این کشور ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/04 سیاسی.خارجی.مسلح کردن ارتش.لبنان بیروت - همزمان با بررسی موضوع تجهیز ارتش لبنان توسط ایران در جلسه چهارشنبه شب هیات دولت این کشور که درخواست شفاهی آن نیز پیشتر توسط رییس جمهوری لبنان مطرح شده بود، سفیر ایران امکان مشارکت تهران در این امر را منوط به درخواست رسمی بیروت دانست.
به گزارش ایرنا از بیروت، حسین الحاج حسن وزیر کشاورزی لبنان وابسته به حزب الله در خلال جلسه روز گذشته هیات دولت با عنوان کردن این موضوع گفت: بهتر این است که با تشکیل کمیته ویژه ای از کشورهای عربی درخواست کمک های نظامی بکنیم و همچنین این کمیته به ایران هم سفر کند و این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.
حسین الحاج حسن وزیر کشاورزی لبنان افزود: این حق ما است تا دوستان و برادران ما در مسلح کردن ارتش لبنان کمک کنند.
غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز در گفتگو با شبکه تلوزیونی المنار با تاکید بر این که پرونده مجهز کردن ارتش لبنان به سلاح های ایرانی در خلال دیدار بعد از ماه رمضان محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران به لبنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت، شرط این امر را درخواست رسمی بیروت از تهران ذکر کرد.
رسانه های لبنان روز سه شنبه اعلام کردند میشل سلیمان رییس جمهوری این کشور گفته است از ایران خواسته ارتش لبنان را با توجه به درآمد خزانه ملی به سلاح مناسب تجهیز کند که تهران نیز متقابلا این مشکل را درک کرده است.
آمریکا پس از درگیری اخیر میان ارتش لبنان و نیروهای رژیم صهیونیستی اسراییل در منطقه العدیسه لبنان که چند کشته و زخمی برجای گذاشت از ادامه کمک نظامی به بیروت خودداری کرد که در پی آن میشل سلیمان ن به صورت شفاهی از ایران در این موضوع کمک خواست.
خاورم 1516**1030*2021* شماره 056 ساعت 13:29 تمام
۰ نفر