۲۹ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7965770
T T
۰ نفر
نشریه ایتالیایی:برلوسکونی گرایی معادل پرونده سازی و باجگیری است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/29 سیاسی.برلوسکونی.فینی.ایتالیا رم - نشریه ایتالیاییآینده سازان با عنوان برلوسکونی گرایی معادل پرونده سازی و باجگیری ، نوشت: هیچکس نمی تواند ایتالیایی ها را متقاعد کند که برلوسکونی گرایی همراه با پرونده سازی، باج گیری و دروغ پردازی نیست.
به گزارش روزجمعه ایرنا، این نشریه نزدیک به جانفرانکو فینی رییس مجلس ایتالیا در مطلبی انتقادی علیه دولت سیلویو برلوسکونی نخست وزیر این کشور عنوان کرد که دولت ایتالیا نیرنگ و دروغ را به ابزاری برای حمله به رقیب خود تبدیل کرده است.
این مجله همچنین طرفداران برلوسکونی را به تبلیغات احمقانه، شعار و بله آقا گفتن متهم کرد.
در مطلب نشریه اینده سازان امده است : ما یقین داشتیم که مقابله میان دو نظریه راست گرایان میانه، تنها یک بحث ساده سیاسی باشد و اینکه همه چیز بتواند از طریق کانال های دمکراتیک داخل حزبی حل شود؟ ما سال ها از برلوسکونی با امید به توان او برای تبدیل شدن به یک سیاستمدار بزرگ حمایت کردیم و به همین دلیل هم اکنون احساس گناه می کنیم که چرا زودتر متوجه نشدیم و چرا ندانستیم و نخواستیم سرمان را بلند کنیم ؟ امروز حق با کسی است که می گوید چرا قبلا فکر نکردید.
این نشریه افزود:مساله فقط سیاسی نیست، بلکه یک موضوع تمدنی، دمکراسی و آزادی است. مسایلی که شاید از ما بزرگتر هستند و نیاز به تصمیمی دشوار دارند. اما باید مراقب بود تا این مسایل مانع کار سیاسی و پیدا کردن توافق برای اراده کشور نشود. آنچه در این مدت شاهد آن بودیم، یعنی اسناد اخراج و حمله به نهادها، روابط بین المللی با طعمی مشکوک و بی اعتباری رسانه ای، همه اینها نشان دهنده آن است که یک فاصله فرهنگی وجود دارد.
بعد از خروج جانفرانکو فینی رییس مجلس عوام ایتالیا از حزب حاکم ملت آزادی و تشکیل حزب جدید آینده و آزادی برای ایتالیا با ؟ ؟؟؟عضو، دولت حمایت قاطع در پارلمان را از دست داد.
این موضوع شروع یک بحران جدید سیاسی در ایتالیا را دامن زد و موجب بالا گرفتن تنش بین نخست وزیر و رییس مجلس نمایندگان شد و طرفین همدیگر را تهدید به سرنگونی کردند.
آخرین تهدیدها به اواخر هفته گذشته بر می گردد که رییس جمهوری ایتالیا، آن را خطرناک و مضر برای کشور خواند و ناچار شد تعطیلات تابستانی خود را نیمه تمام گذاشته به پایتخت برگردد.
رییس جمهوری ایتالیا که بین شهروندان و همچنین نزد احزاب سیاسی محبوبیت دارد در گفت وگویی رسانه ای از همه گروه ها برای وحدت و برقراری آرامش سیاسی دعوت کرد و به برلوسکونی و فینی هشدار داد برای نجات کشور از ایجاد تفرقه خودداری کنند.
براساس قوانین ایتالیا در صورت ساقط شدن دولت از اکثریت در پارلمان یا استعفای برلوسکونی دولت منحل می شود و رییس جمهوری باید دستور تشکیل دولت موقت یا برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر کند.
دوره دولت برلوسکونی در سال 2013؟ به پایان می رسد.
موقعیت نابسامان اقتصادی، افزایش بیکاری و پایین آمدن تولیدات صنایع مختلف در ایتالیا، وجود بحران در صنایع مختلف و فساد مالی در کابینه دولت از مسایلی است که به شرایط بحرانی در این کشور دامن زده است.
اروپام * 1596**2171 شماره 065 ساعت 15:26 تمام
۰ نفر