۲۶ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7965324
T T
۰ نفر

حقوقدان آمریکایی در گفت وگو با ایرنا:

۲۶ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7965324
حقوقدان آمریکایی در گفت وگو با ایرنا: اوباما یک ببر کاغذی است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/26 سیاسی.اوباما.رژیم صهیونیستی.خاورمیانه نیویورک - استانلی کوهن cohen stanley از وکلای آمریکایی می گوید که باراک اوباما یک ببر کاغذی است که هیچ دانش و خردی درباره مسایل بین المللی ندارد.
وی در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا در نیویورک گفت: دور تا دور اوباما نیز هم اکنون دیوار قطوری از صهیونیست ها و نوصهیونیست ها کشیده شده است خبرنگار ما از دکتر کوهن که از یهودیان مستقل آمریکایی و فعال در حوزه حقوق بین الملل و حقوق بشر است ، پرسید آیا به نظر شما رژیم صهیونیستی اساسا به دنبال صلح هست ؟ کوهن جواب داد: اسرائیلی ها هرچه که می خواهند اسمش را بگذارند بگذارند ، آنان هر گز به دنبال صلح نبوده اند چیزی که آن ها می خواهند در واقع تدارک یک به اصطلاح توافق ی است که در خدمت منافع آن ها باشد.
این حقوقدان آمریکایی افزود: آنان می خواهند توافق مذکور به آن ها این امکان را هم بدهد که سرنوشت میلیون ها نفر را تحت کنترل خودشان بگیرند و سیاست های خودشان را تا جایی که بتوانند به آن ها دیکته کنند.
وی گفت: این چیزی است که آن ها اسمش را صلح می گذارند اما واضح است که اسم این صلح نیست . از نظر اسرائیلی ها صلح یعنی آن شرایط امنی که صرفا و مطلقا در خدمت منافع و اهداف آن ها باشد و نه هیچکس دیگری در منطقه.
خبرنگار ما از این حقوقدان یهودی آمریکایی پرسید: اوباما رییس جمهور آمریکا ماه گذشته صراحتا و رسما رهبران فلسطینی را تهدید کرد که اگر هرچه زودتر بر سر میز مذاکره با اسرائیلی ها ننشینند عواقب سخت و سنگینی در انتظارشان خواهد بود به نظر شما آقای اوباما از چه عواقبی حرف می زد؟ کوهن جواب داد : اوباما یک ببر کاغذی است و هیچ دانش و خردی درباره مسائل بین المللی ندارد. زمانی که وارد کاخ سفید شد آدمی بود بسیار ساده لوح و بی اطلاع که به طور کلی کوچکترین تجربه ای در سیاست خارجی نداشت چه رسد درباره مسائل مربوط به جنوب آسیا و خاورمیانه .
وی افزود: اوباما از همان ابتدا دیوار قطوری از صهیونیست ها و نو صهیونیست ها به دور خودش کشید که خودتان بهتر می دانید از جمله همین آقای رام اسرائیل امانوئل که پسر همان کسی است که رهبری و طراحی قتل عام معروف دیر یاسین را به عهده داشت و یا دیوید اکسلراد مشاور ویژه اش که به خاطر ده ها میلیون دلار پولی که به نفغ لابی گران اسراییلی در آمریکا جمع آوری کرده، شهرت یافته است .
این حقوقدان آمریکایی گفت: اوباما درباره سرنوشت فلسطینی ها و جنایت های اسرائیلی ها در منطقه آن قدر بی اطلاع و خام است که معروف است وقتی که هنوز به ریاست جمهوری نرسیده بود سفری به منطقه کرده بود و در حین پرواز بر فراز سرزمین های اشغالی، صهیونیست ها مناطقی را به او نشان داده بودند که نام آن ها را مجموعه های عشق گذاشته و به او معرفی کرده بودند و او هم همه را دیده بود و گفته بود که به به چقدر زیبا و دوست داشتنی هستند.
کوهن افزود: غافل از این که این شهرک ها در واقع زمانی دهکده های فلسطینی بودند که اسرائیلی ها ساکنان آن ها را کشته و خانه هایشان را با خاک یکسان کرده بودند تا بتوانند این مجموعه های عشق را بنا کنند.
وی اظهارداشت: این ها نشان می دهد که تا چه حد اوباما از این منطقه و مصائب آن بی خبر و از سرنوشت مردم آن بی اطلاع است.
این حقوقدان آمریکایی افزود: اوباما خوشبختانه در کاری که می کند بسیار ضعیف و بی دست و پا است و باز هم خوشبختانه طبیعت و تداوم مقاومت فلسطینیان چنان نیرومند است که بیش از 6 دهه است که به پایداری و مقاومتشان ادامه داده اند وباز هم ادامه خواهند داد و فرقی هم نمی کند که کدام یک از دست نشانده های اسرائیلی و یا آمریکایی برای تحکیم سیاست های صهیونیستی به کاخ سفید بیایند مردم واقعی فلسطین به مقاومت خودشان ادامه می دهند و اوباما هم در خاموش کردن این فریادهای مقاومت هیچ کاری از دستش ساخته نیست.
خبرنگار ایرنا از این حقوقدان آمریکایی سوال کرد با این صفات و ویژگی هایی که شما در مورد اوباما برشمردید او چطور به خودش این اجازه را می دهد که خود را در جریان این مذاکرات یک میانجی صالح بداند؟ کوهن جواب داد: این اندیشه که یک نفر یا یک سیاستمدار در ایالات متحده بتواند در رابطه با حقوق فلسطینیان و یا اجرای عدالت در این منطقه میانجی گری بکند بیشتر شبیه آن می ماند که یک آتش افروز خانه ای را به آتش بکشد و بعد هم خودش بدود و برای خاموش کردن این آتش پیشنهاد کمک کند این حقوقدان یهودی آمریکایی گفت: ایالات متحده هرگز نمی تواند ادعای هیچگونه میانجیگری و یا دلالی باصلاحیتی در رابطه با خاورمیانه و مناطق اشغالی فلسطین داشته باشد دلیلش هم این است که به مدت بیش از 6 دهه کورکورانه و یک صدا از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.
وی افزود: اوباما در واقع دفتر اعمالش عملا خالی است و نشان می دهد که او هیچ کاری در این جهت نکرده است یعنی به طور کلی در واقع هیچ نشانی از حرکت و یا عملی که بشود روی آن حساب کرد وجود ندارد چه به لحاظ سیاست های داخلی اش و چه درباره منطقه خاور میانه.
این حقوقدان آمریکایی گفت: اوباما یک استاد است، اهل فرهنگ است، آدم خوش برخورد و جذابی است ، خوب سخنرانی می کند و یاد گرفته است که خیلی خوب سلام علیکم را تلفظ کند. می کوشد تا از اسم میانی خودش حسین هر وقت که برایش فایده ای داشته باشد استفاده کند ولی توانایی های او به عنوان یک سیاستمدار به همینجا ختم می شود و دیگر پشیزی نمی داند.
از وی سوال شد متحدان رژیم صهیونیستی می گویند که به دنبال طرح دودولتی هستند ، آیا این اساسا عملی هست ؟ کوهن پاسخ داد: راه حل دو دولتی یک افسانه است ؟ افسانه ای که جذابیت هایی هم در آن وجود دارد اما یک مجموعه خیال پردازانه است که همان طوری که این ایده در آفریقای جنوبی شکست خورد در فلسطین هم شکست خواهد خورد.
وی گفت: به نظر من یک راه حل دو دولتی هرگز نمی تواند صورت عملی پیدا کند، دلیلش هم این است که در صورت عملی شدن نهایتا یکی از طرفین سیادت و برتری پیدا می کند و در این باره هم معلوم است که آن طرف که خواهد بود.
این حقوقدان آمریکایی افزود: نتیجه این می شود که این طرفهم قدرت بیشتری پیدا می کند و هم می تواند کنترل و تسلط زمینی و هوائی به دست بیاورد . هر وقت هم که به اصطلاح طرف دوم بخواهد حقوق خودش را اعاده کند همانطور که همیشه بوده است از سوی اسرائیل به یک تهدید تعبیر می شود و جواب منفی به دنبال خواهد داشت.
کوهن گفت: تنها شکلی که یک راه حل دو دولتی می تواند فایده ای در بر داشته باشد این است که این راه حل در واقع به عنوان یک راه حل موقتی و محملی مورد استفاده قرار بگیرد که طی آن طرفین روابط سالمی را با هم برقرار کنند و بنشینند و تدریجا در مورد مسائل مختلف با هم رابطه برقرار کنند و 10 سال یا 15 سال و یا بیشتر که بگذرد آنوقت کارشان در نهایت مثل آفریقای جنوبی به یک دولت منتهی خواهد شد حالا اسم این دولت را هرچه که می خواهند بگذارند از نظر من فرقی نمی کند بگذارند فلسطین یا بروکلین و یا مینه سوتا و یا اسرائیل دیگر فرقی نمی کند.
وی اظهارداشت: همه حرف این است که تنها راه حل این مشکل یک راه حل یک دولتی است که اکثریت در آن حاکمیت داشته باشند وحقوق اقلیت هم مورد حمایت قرار بگیرد همین و همین.
این حقوقدان آمریکایی تصریح کرد: هیچ راه دیگری قابل تصور نیست که بعد از شصت و اندی سال قوم زدایی و نسل کشی حالا انتظار داشته باشیم که یک راه حل مناسب صلح آمیز برای این مسئله پیدا شود.
از وی سوال شد آیا چنین راه حلی مورد تایید آمریکا و دیگر متحدان غربی صهیونیست ها قرار خواهد گرفت یانه ؟ کوهن گفت: فرقی نمی کند که کشورهای غربی چه بگویند و یا چه بکنند این مسئله مثل موضوع جزر و مد دریا و یا ماه خورشید در آسمان یک امر اجتناب ناپذیر است و چیزی نیست که از طریق دخالت های بیرونی بتواند به راه حل و سر انجامی برسد در نتیجه تایید و یا عدم تایید کشورهای غربی در این رابطه هیچ اثری نمی تواند در دراز مدت داشته باشد.
این حقوقدان یهودی آمریکایی اظهارداشت: قضیه خیلی ساده است . درصد زاد و ولد جوامع فلسطینی را که در نظر بگیری نیازی نداری که یک نابغه ریاضی باشی که بفهمی یکی دو نسل دیگر که بگذرد رژیم صهیونیستی در این نبرد بازنده خواهد شد.
cohen stanley اروپام 2253 / 360 /1918 شماره 005 ساعت 07:33 تمام
۰ نفر