۲۳ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7964927
T T
۰ نفر

تحلیلگر پاکستانی:

۲۳ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7964927
تحلیلگر پاکستانی: غرب باید به مواضع هسته ای ایران اعتماد کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/22 سیاسی.ایران.پرونده هسته ای.تحریم های اقتصادی اسلام آباد - تحلیلگر مسایل سیاسی و رییس سابق گروه علوم سیاسی دانشگاه پنجاب پاکستان با اشاره به فشارهای مضاعف اقتصادی به کشورمان در خصوص فعالیت های صلح آمیز اتمی تاکید کرد: غرب باید به مواضع هسته ای ایران اعتماد کند.
حسن عسگری رضویعصر جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود:افکار عمومی جهانی به ایران اعتماد دارد اما برخی از کشورهای غربی با تبلیغات مسموم سعی دارند نگاه افکار جهانی به ایران را منفی کنند.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از این تبلیغات منفی علیه تهران متوجه رژیم تل آویو است،گفت:اسراییلی ها ایران را متهم می کند که قصد دارد به این خاک این رژیم حمله کند که به هیچ وجه صحت ندارد و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به هیچ کشوری حمله نکرده بلکه همواره به این کشور تجاوز شده است.
عسگری گفت:اسراییل با دارا بودن صدها کلاهک هسته ای خود تهدیدی برای کشورهای منطقه است و غربی ها نیز برای اینکه فشار روی تل آویو کم شود، برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را به صورت منفی برجسته سازی می کنند.
وی تاکید کرد:کشورهای جهان به زرادخانه های هسته ای اسراییل و داشتن 250 کلاهک اتمی این رژیم واقف هستند و تل آویو نیز این مساله را انکار نمی کند ،با این وجود آمریکا همیشه تلاش کرده است تا درباره تسلیحات هسته ای اسراییل سخنی گفته نشود.
رییس سابق گروه علوم سیاسی دانشگاه پنجاب پاکستان با اشاره به رویکرد دوگانه غربی ها درمواجهه با برنامه صلح آمیز اتمی کشورمان،تصریح کرد: آمریکا و اعضای دایم دیگرشورای امنیت برای پیوستن به معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای ان.پی.تینمی خواهند بر سر سلاحهای هسته ای اسراییل بحث کنند.
عسگری رضوی گفت:کشورهای اروپایی و آمریکا طی چند سال اخیر تلاش کرده اند ضمن ارجاع پرونده اتمی ایران به شورای امنیت، تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کردند، تحریمی هایی که اهداف سیاسی را دنبال می کند.
وی افزود: آنها باید به این سوال پاسخ دهند که چرا تاکنون علیه اسراییل تحریمی اعمال نشده است.
این تحلیلگر پاکستانی با تاکید بر اینکه اعمال تحریم علیه ایران موثر نخواهد بود، اظهار داشت:تحریم ها علیه ایران مساله ای جدیدی نیست و این کشور طی سی سال گذشته با انواع تحریم ها مواجه بوده است و هیچکدام نیز به تسلیم ایران منجر نشده است.
عسگری گفت:ایران برنامه های اتمی صلح آمیزش را به هیچ وجه متوقف نمی کند چرا که نمی خواهد حقوق هسته ای خود را از دست بدهد و در واقع آمریکا و اروپا همه فشار خود را به ایران وارد می کنند اما مساله اساسی این است که این فشارها باعث نمی شود نظام سیاسی ایران برنامه هسته ایش را رها کند.
وی در پایان گفت:مذاکره کنندگان هسته ای باید باید این نکته را درک کنند که رهبران ایرانی می خواهند به قولی که به ملت ایران برای دست یابی به حقوق خود د خصوص انرژی هسته ای داده اند،عمل کنند.
آساق 235** شماره 001 ساعت 00:13 تمام
۰ نفر