۲۰ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7964752
T T
۰ نفر

پوتین شهردار مسکو را مورد مواخذه قرار داد

۲۰ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7964752
پوتین شهردار مسکو را مورد مواخذه قرار داد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/20 سیاسی.خارجی روسیه آتش سوزی.شهردار مسکو.لوپوئن تهران - ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه شهردار مسکو را به دلیل بی تفاوتی نسبت به آتش سوزی های گسترده، افزایش دما و پیامدهای آن به شدت مورد مواخذه قرار داد.
به گزارش اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از نشریه فرانسوی لوپوئن ؟ ولادیمیر پوتین روز سه شنبه یوری میخائیلویچ شهردار مسکو پایتخت این کشور را به دلیل اینکه با وجود آتش سوزی های گسترده جاری در اطراف پایتخت و افزایش شدید دما تعطیلات خود را به پایان نرسانده و به مسکو بازنگشته بود به شدت مورد مواخذه قرار داد.
به نوشته این نشریه فرانسوی ؟ پوتین بهنگام دیدار دو طرف ضمن برخورد بسیار سرد با شهردار مسکو به وی تاکید کرد که از شهردار مسکو در چنین شرایط بسیار بحرانی انتظار بیشتری برای کمک رسانی می رود.
بنابر این گزارش ؟ یوری میخائیلویچ در شرایطی که شهر مسکو با دود شدید و غلیظ ناشی از اتش سوزی های گسترده در جنگل های اطراف شهر و همچنین افزایش مرگ و میر به ویژه سالمندان به دلیل افزایش شدید دما مواجه است تعطیلات تابستانی خود را رها نکرد و پس از دو هفته از آغاز وضعیت بحرانی در مسکو به محل مسوولیت خود بازگشت.
به نوشته این نشریه فرانسوی، شدت گرما و عوارض ناشی از آتش سوزی که دود غلیظی را بر شهر مسکو حاکم کرده، به گونه ای است که سالمندان و بیماران ریوی قادر به تحمل شرایط نیستند و بسیاری از این افراد در بیمارستان ها بسر می برند.
مقامات بیمارستانی مسکو اعلام کردند که در حال حاضر بیش از 10 هزار کودک این شهر به دلیل مشکلات تنفسی نیاز مبرم به امدادرسانی پزشکی و سایر نیازهای ضروری دارند.
یک مقام روس اعلام کرد که افزایش بی سابقه دما در مسکو که به 39 درجه سانتیگراد نیز رسیده و عوارض ناشی از آتش سوزی در جنگل های اطراف، باعث بالا رفتن میزان مرگ و میر روزانه در این شهر شده است.
در همین حال منابع خبری از مسکو خبر دادند که یک گروه طرفدار محیط زیست در روسیه هشدار داده است که آتش سوزی اخیر می تواند بار دیگر رادیو اکتیو مناطقی را که تحت تاثیر فاجعه هسته ای چرنوبیل در سال 1986 بوده، دوباره فعال کند.
صویر1337**1502** شماره 150 ساعت 23:14 تمام
۰ نفر