۲۰ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7964639
T T
۰ نفر

دبیر کل سابق سازمان سیاهپوستان آمریکا :

۲۰ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7964639
دبیر کل سابق سازمان سیاهپوستان آمریکا : نژاد پرستی با ریاست جمهوری اوباما تغییر نکرده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/20 سیاسی.اوباما.سیاهپوستان.نژادپرستی نیویورک - چارلز باروندبیر کل سابق سازمان سیاهپوستان مسیحی آمریکا گفت: نژادپرستی در آمریکا با ریاست جمهوری باراک اوباما کاهش نیافته و نباید با گذاشتن یک سیاهپوست در راس امور، سیاهپوستان را احمق فرض کنند.
این عضو فعال جامعه سیاهپوستان آمریکا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نیویورک گفت:نباید بگذاریم این طور وانمود کنند که مسئله نژاد پرستی با قرار گرفتن یک چهره سیاه پوست در راس کشور، از بین رفته است.
رییس شورای شهر منطقه 42 نیویورک افزود:رسیدن اوباما به مقام ریاست جمهوری آمریکا هیچ ربطی به مسئله تبعیضات نژادی ندارد و نمی تواند نژاد پرستی در این کشور را که یک پدیده و گرایش نهادینه و ساختاری است تغییر بدهد.
وی تصریح کرد:گرایش های نژاد پرستانه با تمامی نهادهای این کشور عجین شده است .هر نهادی را که نام ببرید رگ و ریشه اش با نژاد پرستی آمیخته شده است.
بارون گفت: از نحوه سرویس رسانی به جوامع مختلف گرفته تا این که از بودجه 3 هزار و 600میلیارد دلاری کشور یا بودجه 136 میلیارد دلاری ایالت نیویورک یا بودجه 63 میلیارد دلاری شهر نیویورک چقدرش نصیب چه کسانی می شود. در همه این ها نژاد یک اصل کاملا مطرح و دخیل است.
این عضو فعال جامعه سیاهپوستان آمریکا اظهارداشت: باراک اوباما باید از خودش خجالت بکشد. او می داند ما چه کشیده ایم و چه بر سرمان آمده است، اما با این وجود می کوشد تا از زیر مقابله با نژاد پرستی در این کشور شانه خالی کند و هر بار هم که این کار را کرده یک سیلی محکم به صورتش خورده است.
وی با اشاره به خانم شرلی شراد گفت:وی بعد از مطرح کردن تبعیض نژادی در وزارت کشاورزی با توجیهاتی مسخره اخراج می شود. نژاد پرستی همچنان به قوت خودش در این کشور وجود دارد وصدایت به این دلیل که رییس جمهور مملکتت یک سیاه است در نمی آید.
وی افزود:به دلیل ادامه جنگ در افغانستان، عراق و سومالی و یمن و کلی مسائل دیگر می بایست یک حرکت سیاهپوستی علیه اوباما ترتیب داده می شد.
وی گفت: به نظر من ما نباید بگذاریم که صرفا با گذاشتن یک سیاه پوست در راس امور ما را احمق فرض کنند و این طور وا نمود کنند که مسئله نژاد پرستی با قرار گرفت یک چهره سیاه در آن بالا در این کشور از میان رفته است وی درباره اینکه چه راهی برای مبارزه با این نژاد پرستی نهادینه شده و ساختاری وجود دارد گفت:با تشکیل یک حزب به نام حزب آزادی در واقع نقطه آغاز این نهضت خواهد بود تا از این طریق بتوانیم به تدریج مسئولین را در مقام پاسخگویی قرار بدهیم.
بارون تصریح کرد:البته بایستی برای به ثبت رساندن این حزب دست کم 50 هزار رای به دست بیاوریم تا رسمیت پیدا کند.باید به مراکز قدرت سیاسی یعنی مناطق رای گیری، هجوم بیاوریم تا با آگاهی رساندن به مردم بتوانیم یک نهضت مردمی به راه بیاندازیم آن هم نه از بالا به پایین، بلکه از پایین به بالا.
این فعال سیاهپوست اظهارداشت:از طرفی خود سیستم سرمایه داری هم من فکر می کنم که به شکست رسیده است و رگ و ریشه اش با فساد و تباهی آمیخته است.
وی درباره امکان تغییر دادن این نظام افزود:به تلاش نیاز دارد. چه کسی تصورش را می کرد که نلسون ماندلا بعد از 27 سال زندان به ریاست جمهوری برسد؟ وی درباره تصمیم اخیر شورای شهر نیویورک در رابطه با خراب کردن یکی از ساختمان های جنوب شهر و بنای یک مسجد در آن محل گفت:ما به عنوان جامعه آمریکایی های آفریقایی تبار همواره از نژاد پرستی به شکل نهادی و ساختاری آن در این کشور رنج برده ایم و حاضر نیستیم کنار بنشینیم و شاهد تکرار همین تبعیضات در مورد مردم دیگری در رابطه با اعتقادات مذهبی شان باشیم.
وی اظهارداشت من و مردم این منطقه به طور صد در صد از بنای این مسجد حمایت می کنیم و به نظر ما این حق آن ها است و ما باید این فضای ترس و وحشتی را که نسبت به مسلمانان در این کشور و صرفا به دلیل اتفاقی که در یازدهم سپتامبر افتاده وجود دارد از میان ببریم.
دبیرکل سابق سازمان سیاهپوستان مسیحی افزود: تیموتی مک وی که در اکلاهما با بمب گذاری موجب کشته شدن عده زیادی آمریکایی شد یک مسیحی بود اما هیچ کس به خودش اجازه نداد صرفا به خاطر کاری که او کرده بود علیه مذهب مسیحیت و مردم سفید پوست این کشور به تبعیض متوسل بشود .
بارون گفت: ما نمی توانیم یک بام و دو هوا داشته باشیم و به همین دلیل مسلمانان باید اجازه داشته باشند در هر کجا که می خواهند مسجد داشته باشند و بنای این مسجد در واقع برای شهرنیویورک منافع زیادی هم در برخواهد داشت و به فضای چند مذهبی بودن و چند فرهنگی بودن در این شهر کمک می کند و همین ها است که این شهر را به یکی از غنی ترین شهرهای جهان از نظر فرهنگی تبدیل می کند.
وی درباره تغییر مواضع شهردار نیویورک در این رابطه گفت: شهردار نیویورک یک جانور سیاسی است و با باد حرکت می کند و هرکجا که مصلحت سیاسی اش حکم کند با چیزی موافقت و یا مخالفت می کند و این موضوع نباید لزوما درست یا غلط باشد .
اروپام 2253 / 1440**360 شماره 037 ساعت 10:57 تمام
۰ نفر