۲۰ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7964614
T T
۰ نفر
مشعل: با ایمان، علم و سلاح بر دشمن صهیونیستی پیروز خواهیم شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/20 سیاسی.خارجی.سوریه.فلسطین دمشق - خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) گفت: با ایمان به خداوند متعال، علم و سلاح بر دشمن صهیونیستی پیروز خواهیم شد.
به گزارش سه شنبه شب خبرنگار ایرنا از دمشق، مشعل در چهارمین جشنواره تکریم دانش آموزان فلسطینی در دمشق گفت: امروز شما دانش آموز، فردا رهبر، فرمانده، محقق و عالم خواهید شد.
رییس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: دشمن در گذشته با علم و سلاح بر ما برتری یافت اما امروز ما با علم و سلاح در برابرش ایستاده ایم و علم و قدرتش را به چالش کشیده ایم.
وی تاکید کرد: در علم به یک حد اکتفا نکنید زیرا کسی پیروز می شود که مسلح به ایمان، علم و سلاح باشد و علم را با ایمان، تواضع و اراده تقویت کند.
مشعل علم را بخشی از مقاومت و جوهر منازعه عربی، صهیونیستی نامید و گفت: سرزمین فلسطین، قدس و مسجد الاقصی متعلق به ما است و هرگز از آن عدول نمی کنیم.
طلال ناجی معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل نیز به نمایندگی از گروه های مقاومت فلسطینی در این مراسم گفت: دشمن دارای علم است لذا ما نیز باید به این سلاح مسلح شویم و جوانانمان را بیش از پیش به سمت علم سوق دهیم.
وی مقاومت دارای علم را بسیار موثرتر از مقاومت بدون علم و دانش دانست و افزود: اگر علم نداشته باشیم ، نمی توانیم دشمن را شکست دهیم. لذا باید به دنبال علم برویم اما این امر منافاتی با مقاومت مسلحانه ندارد.
سعید الجشی دبیرکل اتحادیه سراسری دانش آموزان فلسطینی - شاخه سوریه نیز در این مراسم گفت: دشمن صهیونیستی دانش آموزان غزه را از ابتدایی ترین حقوق انسانی خود محروم کرده است.
وی با ابراز اطمینان از اینکه به رغم تلاش دشمن، نوجوانان و جوانان فلسطینی به تحصیل ادامه می دهند، از کشورهای عربی خواست به این قشر از مردم فلسطین کمک کنند.
در این جشنواره که با قرائت قرآن، اجرای نمایشنامه و سرود حماسی آغاز شد، شمار زیادی از ساکنان اردوگاه فلسطین، خانواده های دانش آموزان و شخصیت های مبارز فلسطینی شرکت داشتند.
این مراسم با همکاری اتحادیه سراسری دانش آموزان فلسطینی - شاخه سوریه و همچنین بخش دانش آموزی و جوانان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) برگزار شد.
خاورم6/2312/1436 شماره 012 ساعت 02:17 تمام
۰ نفر