۲۰ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7964608
T T
۰ نفر
اولین محموله انساندوستانه ایران به سیل زدگان پاکستان وارد اسلام آبادشد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/20 اجتماعی.ایران.پاکستان.هلال احمر اسلام آباد - اولین محموله انساندوستانه ایران به سیل زدگان پاکستان شامل چهار دستگاه کامیون به میزان 58 تن انواع کالاهای امدادی و ضروری برای آسیب دیدگان از وقوع سیل، عصر سه شنبه وارد پایتخت این کشور شد.
به گزارش ایرنا، اولین محموله کمک های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران در قالب چهار دستگاه کامیون به میزان 58 تن شامل چادر امدادی،موکت، پتو، مواد غذایی، ظروف، پودر لباس شویی، دارو و لوازم پزشکی است که قرار است صبح روز چهارشنبه به سمت پیشاور حمل شود.
همزمان با ورود این محموله محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات کشورمان که روز دوشنبه در راس هیات چهار نفره وارد اسلام آباد شده بود، با الیاس خان رییس هلال احمر پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.
وی در این دیدار ضمن اظهار تاسف از وقوع سیل و کشته شدن شمار زیادی از مردم پاکستان، تاکید کرد: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران همواره خود را در کنار مردم سیل زده پاکستان می داند از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
به گفته مظفر با وخیم شدن اوضاع سیل زدگان در پاکستان، جمعیت هلال احمر ایران محموله های دوم و سوم امدادی را به زودی برای سیل زدگان ارسال می کند.
محموله دوم و سوم در مجموع 83 تن شامل چادرهای امدادی، کنسروجات و نان است.
رییس هلال احمر پاکستان نیز از کمک های ارسالی کشورمان تشکر و اظهار امیدواری کرد همکاری دو کشور در بخش فعالیت های امداد و نجات گسترش یابد.
هیات سازمان امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران همچنین عصر سه شنبه ازمناطق سیل زده درچارسده در ایالت خیبر پختونخواه بازدید کردند.
بارندگی های شدید و وقوع سیل در ایالت های خیبر و پختونخواه، پنجاب، سند و بلوچستان که از هفتم مرداد آغاز شد،تاکنون به کشته شدن یک هزار و دویست تن و بی خانمان شدن حدود 12میلیون از ساکنین این چهار ایالت پاکستان منجر شده است.
بیشتر راه های مواصلاتی و پل ها در ایالت خیبر پختونخواه بر اثر سیل تخریب شده است و امدادرسانان نیز برای انتقال کمک های امدادی با مشکلات بسیاری مواجه هستند.
بارش مجدد طی هفته جاری نیز احتمال وقوع سیل در مناطق مرکزی و جنوبی پاکستان را افزایش داده است.
یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان روز گذشته اعلام کرد که این کشور توان رسیدگی به همه آسیب دیدگان از وقوع سیل اخیر را ندارد و کمک جامعه جهانی را خواستار است.
به گفته مقام های پاکستانی بارش و سیل اخیر در این کشور، طی هشتاد سال گذشته بی سابقه بوده است.
آساق 235** شماره 006 ساعت 00:24 تمام
۰ نفر