۱۵ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7963980
T T
۰ نفر

نماینده اروپا خواستار اجرای مفاد ان.پی.تی شد

۱۵ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7963980
نماینده اروپا خواستار اجرای مفاد ان.پی.تی شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/15 سیاسی.بمب اتمی.حزب سبز.هیروشیما وین- اولریکه لوناچک نماینده و سخنگوی حزب سبزها در پارلمان اروپا بمناسبت شصت و پنجمین سالگرد پرتاپ بمب اتمی در هیروشیما از کشورهای دارنده سلاحهای اتمی خواست که مفاد ان.پی.تی را اجرا نمایند.
آمریکا در پایان جنگ جهانی دوم در ششم اوت سال 1945میلادی بر سر هیروشیما و سپس ناکازاکی بمب اتمی پرتاپ کرد. صدها هزار تن براثر این بمب اتمی کشته و هنوز بسیاری از مردم این دو شهر براثر عواقب این بمب های اتمی رنج می کشند.
این نماینده اتریش در پارلمان اروپا در بیانیه ای که روز جمعه در وین منتشر شده است تاکید کرد : کشورهای دارنده سلاحهای اتمی باید براساس پیمان منع گسترش سلاحهای هسته ای (ان.پی.تی ) وظایف خلع سلاح خود را اجرا نمایند.
وی هشدار داد که علیرغم سیگنال های مثبت برای خلع سلاح، ما اکنون با یک دینامیک خطرناک تجهیز به سلاحهای اتمی روبرو هستیم.
لوناچک گفت که کنفرانس بازنگری ان.پی.تی که در ماه می برگزار شده بود موفق نشد همه انتظارات را براورده سازد و در سند نهایی آن ، زمان مشخصی برای خلع سلاح موثر و مخالفت آشکار با توسعه سلاحهای اتمی جدید درج نشده است.
وی تاکید کرد: باید قدرت های اتمی به دلیل مسوولیتی که دارند برای حفظ امنیت جهان بطور جدی برای خلع سلاح فعالیت کنند و شکست وعده های خلع سلاح موجب خواهد شد که ما وضعیتی چون ناامنی در دهه 1960بازگردیم.
لوناچک همچنین در این بیانیه خواست که به استقرار سلاحهای اتمی آمریکا در اروپا پایان داده شود.
اروپام 1392**2270** شماره 053 ساعت 13:46 تمام
۰ نفر