۲ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7962022
T T
۰ نفر
یک کارشناس نفتی: تحریم های آمریکا تنها جنبه تبلیغاتی دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/02 سیاسی.تحریم های آمریکا.اسپانیا.سلیمانی مادرید - یک کارشناس نفتی گفت: تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران تنها جنبه تبلیغاتی دارد که همواره برای فریب افکار عمومی جهانیان مطرح شده است و نمی تواند مانع پیشرفت های جمهوری اسلامی شود.
بهمن سلیمانی دانشجوی دوره دکترای زمین شناسی نفت در دانشگاه بارسلون اسپانیا در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در مادرید درباره موضوع تحریم سوختی هواپیماهای مسافری جمهوری اسلامی تاکید کرد: اینگونه تحریم ها برخلاف مقررات و کنوانسیون های بین المللی از جمله کنوانسیون شیکاگو و ایکائو ( سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری ) است.
سلیمانی ضمن انتقاد از باراک وباما به علت عملی نکردن شعار انتخاباتی تغییر، تصریح کرد: تحریم های آمریکا بطور رسمی از زمان کلینتون رییس جمهوری دموکرات وقت علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده است و رییس جمهوری کنونی نیز با وجود ادعای شعاری تغییر خود، بطور عملی با شدت بیشتری تحریم ها را دنبال می کند.
بهمن سلیمانی که دانشجوی سال آخر دوره دکترای زمین شناسی نفت و متخصص در زمینه اکتشاف مخازن نفت و گاز است، تاکید کرد: هیچ یک از روسای جمهوری 30 سال گذشته آمریکا صرف نظر از اینکه از حزب جمهوری خواه یا دمکرات بوده اند، هیچ قانون یا تحریمی را بسود ایران حذف نکرده اند.
وی با تاکید براینکه روسای جمهوری آمریکا هیچگاه بگونه عملی اقدامی را به سود جمهوری اسلامی ایران صورت نداده اند،گفت: ادعاها و شعارهای مطرح شده دراین زمینه و دراز کردن دست اوباما به سوی ایران، اقدامات تبلیغاتی است که تنها جنبه فریب افکارعمومی جهانیان را دارد.
سلیمانی که پیش از این حدود 14 سال در شرکت ملی نفت ایران فعالیت داشته و تاکنون چندین مقاله علمی و فنی در زمینه اکتشاف مخازن نفت و گاز در سمینارهای مختلف ارائه و در مجلات بین المللی به چاپ رسانده است، تصریح کرد: تحریم سوختی غرب علیه هواپیماهای مسافری ایران علاوه بر غیرقانونی بودن، اقدامی بیهوده است که کادر دیپلماسی جمهوری اسلام ایران می تواند آن را خنثی کند.
وی درعین حال تاکید کرد: با توجه به اینکه اکنون شرکت های هواپیماهای اروپایی با 60 درصد ظرفیت فعالیت می کنند، اقدام احتمالی در منع تحویل سوخت به هواپیماهای مسافری ایرانی، از لحاظ اقتصادی برای آنها مقرون به صرفه نخواهد بود و بیش از ایران در این زمینه متحمل ضرر خواهند شد.
وی تاکید کرد: تحریم سوختی تنها یک اقدام لجوجانه از سوی کشورهای اروپایی است که در آن صرفه اقتصادی این کشورها نیز در نظر گرفته نشده است و جمهوری اسلامی قادر خواهد بود با رایزنی و مذاکرات سیاسی این مشکل را برطرف کند.
وی درباره ادعای آمریکا مبنی بر اینکه تحریم ها مردم ایران را نشانه نگرفته اند، گفت: این تحریم ها برخلاف ادعای آمریکا و غرب، در عمل علیه مردم ایران است و ادعای اوباما در مورد تغییر سیاست های جنگ طلبانه و ضدبشری بوش بیش از یک بلوف سیاسی نیست.
سلیمانی با اشاره به ذخایر سرشار نفت و گاز موجود در ایران اظهار داشت: با توجه به وجود ذخایر غنی گاز در ایران که برای 200 سال کافی است، دولت قادر می باشد، برای خنثی کردن تحریم های مذکور، با طرحی ضربتی بیش از 90 درصد خودروهای کشور را گاز سوز کند.
وی افزود: ایران همچنین با فعالیت مجدد شرکت ساخت و توسعه پالایشگاه های کشور نه تنها می تواند با تحریم ها یاد شده مقابله کند، بلکه قادر است به صادرکننده بنزین مبدل شود.
اروپام 1514**1234**350** شماره 122 ساعت 15:58 تمام
۰ نفر