۳۰ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7961621
T T
۰ نفر

اتهام سفیرجدید آمریکا در لبنان علیه حزب الله

۳۰ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7961621
اتهام سفیرجدید آمریکا در لبنان علیه حزب الله ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/30 سیاسی.خارجی.سفیر جدید آمریکا.لبنان بیروت - خانم موراکونالی سفیر جدید تعیین شده آمریکا در بیروت در حالی که هنوز فعالیت خود را در بیروت آغاز نکرده است، گفت: سامانه موشکی حزب الله و تلاش های همه جانبه این حزب در بسط نفوذ خود در لبنان باعث ناآرامی می شود.
به نوشته روز چهارشنبه روزنامه لبنانی النهار این سفیر آمریکا ادامه داد: این ناآرامی ها در لبنان باعث تکرار حادثه 2006 میلادی خواهد شد و ما نیز نمی خواهیم جنگ 33 روزه دوباره تکرار شود چرا که به مصلحت کسی نیست.
کونالی که مقابل کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای آمریکا سخن می گفت این سوال را مطرح کرد که آیا آینده لبنان به دست حامیان مقاومت خواهد بود یا به دست کسانی که از موسسات بین المللی حمایت می کنند و سپس تصریح کرد: کمک های 5 ساله آمریکا به لبنان در جهت محقق ساختن اهداف کسانی است که خواهان ساختن لبنانی قوی در منطقه و جهان هستند.
کونالی با تاکید بر حمایت آمریکا از دادگاه ویژه بین المللی پی گیری کننده ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان، گفت: وجود لبنانی مستقل و بزرگ و صلح کامل در خاورمیانه دو هدف مهمی هستند که بر روی هم تاثیر گذار هستند.
گفتنی است خانم مورا کونالی سفیر تعیین شده آمریکا به زودی جانشین خانم میشل سایسون سفیر کنونی آمریکا در بیروت خواهد شد.
خاورم 1030*2021* شماره 138 ساعت 17:02 تمام
۰ نفر