۲۸ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7961288
T T
۰ نفر
ژنرال ایتالیایی : ایران و ایتالیا منافع مشترک فراوان دارند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/28 سیاسی.میز گرد.ایران.ایتالیا رم - کارلو جین ژنرال ایتالیایی و کارشناس سیاست های راهبردی نظامی و ژئوپلیتیکی، گفت: ایران و ایتالیا دارای منافع مشترک فراوان هستند و بهترین راه برای دستیابی به این منافع مذاکره و گفت و گو است.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، این کارشناس سیاست های راهبردی نظامی و ژئوپلیتیکی در میزگرد ایران و ایتالیا ، دلایل گفت و گو و همکاری، با بیان اینکه کافی است یادآور دوستی گذشته میان این دو کشور شد، افزود: تاریخ نشان می دهد روابط ایران و ایتالیا تقریبا هیچگاه دستخوش نوسانات شدید نبوده است و مشکل خاصی این روابط را تهدید نکرده است.
میز گرد ایران و ایتالیا، دلایل گفت و گو و همکاری روز پنجشنبه با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی ایرانی و ایتالیایی در سالن کلونا مجلس نمایندگان ایتالیا در شهر رم برگزار شد.
کارشناس سیاست های راهبردی نظامی و ژئوپلیتیکی ایتالیایی در ادامه سخنرانی خود به موضوع بیانیه تهران نیز اشاره کرد و گفت: بیانیه ایران ، ترکیه و برزیل برای تبادل سوخت، موید اهمیت مذاکرات در پیشبرد امور بین المللی است .
وی با بیان اینکه همه کشورها به نقش ، اهمیت و جایگاه ایران در منطقه و جهان واقف هستند، ادامه داد: مذاکره در جهان کنونی رویکردی برای رسیدن به تفاهم بین کشورها و رفع مشکلات جهانی است ؟ در این میان مشکل بین آمریکا و ایران نیز موضوعی است که باید با مذاکره حل شود و کشورهای منطقه و جهان باید نقش خود را برای رسیدن به مذاکرات سازنده ایفا کنند.
این کارشناس ایتالیایی گفت: ایرانی ها به ما یاد داده اند تا توان عظیم دیپلماسی این کشور را بهتر درک کنیم ؟ کشوری با تمدن کهن که می تواند در مقابل جهانیان سربلند باشد.
میز گرد ایران و ایتالیا، دلایل گفت و گو و همکاری به ریاست سناتور جان گوئیدو فولونی رییس موسسه ایتالیایی آسیا و مدیترانه Isiamed و با حضور سید محمد علی حسینی سفیر و مصطفی دولتیار مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه ایران برگزار شد و اوگو اینتینی نماینده مجلس، ژنرال کارلو جین کارشناس راهبردهای نظامی و ژئوپلیتیک، جووانی سالوی حقوقدان و معاون دادستان دادسرای عمومی رم، والریا پیاچنتینی استاد دانشگاه و دکتر پیئر لوئیجی کیارتی مدیر انجمن دوستی ایتالیا و عرب در باره دلایل گفت و همکاری ایران و ایتالیا سخنرانی کردند.
اروپام ** 1184**21711596شبک شماره 179 ساعت 21:51 تمام
۰ نفر