۲۶ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7960914
T T
۰ نفر
نخست وزیر سوریه : مقاومت تنها راه مقابله با چالش ها است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/26 سیاسی.خارجی.سوریه.ریاست جمهوری دمشق - ناجی عطری نخست وزیر سوریه تاکید کرد : پیروزی مقاومت لبنان دارای مفاهیم فراوانی است و مقاومت تنها راه مقابله با چالش ها است.
به گزارش ایرنا ، وی روز شنبه در مراسم جشن و اهتزاز بلندترین پرچم سوریه به مناسبت دهمین سالروز ریاست جمهوری بشار اسد تصریح کرد : پیروزی مقاومت لبنان در تاریخ عربی ثبت شده و مانند نشان درخشانی در این تاریخ است.
نخست وزیر سوریه گفت: این جشن ها برای ما بسیار عزیز و در راستای همبستگی با سالروز پیروزی مقاومت لبنان بر دشمن صهیونیستی در سال 2006 میلادی است طول میله پرچم مزبور حدود 107 متر است که بر آن پرچمی به مساحت ششصد و 37 متر مربع وصل شده و این میله پرچم در پارک تشرین دمشق به اهتزاز درآمده است.
در آیین جشن ریاست جمهوری سوریه علاوه بر نخست وزیر ، محمد سعید بخیتان معاون دبیر کل حزب بعث سوریه، شماری از وزیران ، فرماندهان حزبی و رییسان اتحادیه ها و نهادهای اقتصادی حضور داشتند.
بخیتان نیز دراین مراسم در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز، روز بزرگی در تاریخ سوریه است.
دبیرکل حزب بعث سوریه تصریح کرد: پرچمی که برافراشته شد، سمبل استقلالی است که بشار اسد برای سوریه به ارمغان آورد و آن استقلال تصمیم و اراده است.
وی ادامه داد: سوریه در طول یک دهه گذشته با تصمیم های درست رهبر استثنائی خود که سمبل امت این کشور و ملت های عربی است با چالش های فراوانی مقابله کرد.
روند برافراشتن میله پرچم به روش الکترونیکی همراه با سرود ملی این کشور و گروه موسیقی متشکل از ده ها کودک انجام شد.
بر دیوارهای اطراف مکان جشن، عبارت های کوتاهی به زبان های عربی و انگلیسی درباره مبارزه ملت سوریه از ابتدای انقلاب بزرگ عربی در سال 1916 به رهبری شریف حسین و انقلاب های مردمی این کشور علیه اشغال فرانسه تا زمان استقلال آن در سال 1946 نوشته شده بود.
درچنین روزی در سال 2000 بشار اسد رییس جمهورسوریه در صحن مجلس خلق این کشور در دمشق، مراسم سوگند ریاست جمهوری به جا آورد.
خاورم 1373**5/2131/2133/1436 شماره 139 ساعت 17:22 تمام
۰ نفر