۲۵ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7960728
T T
۰ نفر
هزاران نفر از جوانان انگلیسی از راهیابی به دانشگاه باز می مانند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/25 فرهنگی.انگلیس.دانشگاه لندن - هزاران نفر از جوانان انگلیسی به دلیل افزایش آمار متقاضیان ورود به دانشگاه و همچنین کاهش بودجه آموزش عالی، در سال تحصیلی آینده از ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور بازخواهند ماند.
به گزارش ایرنا، اتحادیه اساتید و مدرسان دانشگاه های انگلیس روز جمعه اعلام کرد: تاکنون حدود 661 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در پاییز امسال ثبت نام کرده اند که در مقایسه با سال گذشته 6/11 درصد افزایش را نشان می دهد.
این اتحادیه افزود: با توجه به اینکه هنوز حدود دو ماه زمان برای شروع ترم آینده دانشگاه ها باقی مانده است، ده ها هزار نفر دیگر به تعداد متقاضیان افزوده خواهد شد.
با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های انگلیس احتمالا 170 هزار نفر از متقاضیان قادر نخواهند بود در پاییز امسال وارد دانشگاه شوند.
اتحادیه دانشگاه های انگلیس نیز امروز اعلام کرد: محدود شدن بودجه دانشگاه ها به این معنی خواهد بود که ما نخواهیم توانست افزایش تقاضا برای ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را پاسخ بدهیم.
دولت ائتلافی انگلیس برای مقابله با کسری بودجه و بدهی های سنگین دولتی اعلام کرده است که بودجه همه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی بین 25 تا 40 درصد کاهش خواهد یافت که این کاهش بودجه به معنای کاسته شدن از کمک های دولتی برای توسعه ظرفیت دانشگاه ها است.
خانم سالی هانت دبیرکل اتحادیه اساتید و مدرسان دانشگاه های انگلیس گفت : کاهش بودجه تحصیلات عالی باعث خواهد شد که بتدریج یک نسل محروم از تحصیلات دانشگاهی ایجاد شود.
درحالی که کشورهای دیگر تلاش می کنند با افزایش تعداد دانشجویان و افراد دارای تحصیلات دانشگاهی توان رقابتی خود را در اقتصاد مبتنی بر مهارت و دانش تقویت کنند، به نظر می رسد دولت انگلیس در جهت خلاف این مسیر حرکت می کند.
اروپام 1392**1440**345** شماره 058 ساعت 13:58 تمام
۰ نفر