۱۴ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7959068
T T
۰ نفر
نبیه بری : مشکلات اخیرناشی ازبی تجربگی یونیفل است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/14 سیاسی.خارجی.بری.لبنان بیروت -نبیه بری رییس مجلس لبنان گفت:بخشی از مشکلات ایجاد شده بین یونیفیل و مردم درجنوب لبنان ناشی از بی تجربگی فرمانده جدید آن و عدم هماهنگی با ارتش لبنان است.
به گزارش ایرنا ، نبیه بری در گفت وگو با شماره روز دوشنبه روزنامه النهار با اشاره به تماس های میشل سلیمان رییس جمهورو سعدالدین حریری نخست وزیر لبنان با وی تاکید کرد که اخبار منتشره در مورد تغییر وظیفه یونیفیل و یا خروج از قطعنامه 1701صحیح نیست.
بری افزود: درگیری محدود بین اهالی جنوب با نیروهای فرانسوی یونیفیل را با مایکل ولیامز نماینده شخصی دبیرکل سازمان ملل در لبنان مورد بررسی قرار داده و قرارشد پنجشنبه این هفته با ژنرال البرتو آسارتا فرمانده یونیفیل در جنوب لبنان دیدار کند.
رییس مجلس لبنان افزود: مشکلی با یونیفیل وجود ندارد و نیازی به درس از کسی درباره رابطه یونیفیل با مردم جنوب لبنان نداریم زیرا مردم جنوب بهترین روابط را با یونیفیل پی ریزی کرده اند و وظیفه یونیفیل در چارچوب قطعنامه 1701 شورای امنیت بدون تغییر باقی خواهد ماند.
گفتنی است چند روز پیش نیروهای یونیفل درگامی مغایر با مفاد قطعنامه 1701 شورای امنیت با هدف پیدا کردن اسلحه وارد روستای تولین واقع درجنوب لبنان شدند که منجر به درگیری مستقیم بین نیروهای یونیفل و اهالی منطقه شد.
قطعنامه 1701 شورای امنیت در سال 2006 صادر و به جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان پایان داد.
هم اکنون افزون بر 13هزار و 500تن از نظامیان 29کشور جهان در قالب نیروهای یونیفیل در لبنان حضور دارند که در محدوده جنوب رود لیتانی و در مرز با فلسطین اشغالی و آب های ساحلی لبنان مستقر هستند.
آلمان ،ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیشترین تعداد این نیروها را در لبنان دارند. فرماندهی این نیروها برعهده اسپانیا است.
خاورم1373**1095**1030*2020 شماره 146 ساعت 16:15 تمام
۰ نفر