۹ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7958068
T T
۰ نفر
آقامحمدی: سرمایه گذاری در قنیطره موجب تقویت اقتصاد مقاومت می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/09 اقتصاد.خارجی.سوریه.آقامحمدی قنیطره - علی آقامحمدی معاون نظارت و هماهنگی سیاست های اقتصادی معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: سرمایه گذاری در قنیطره سوریه و تقویت زیرساخت های آن موجب تقویت اقتصاد مقاومت می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا از قنیطره، وی این موضوع را در سفر به این استان و دیدار با ریاض حجاب استاندار آن که با حضور عبدالله الدردری معاون اقتصادی نخست وزیر سوریه برگزار شد، بیان کرد.
وی با اشاره به جایگاه قنیطره و ضرورت توجه هر چه بیشتر برای سرمایه گذاری در آن افزود: باید اقتصاد مقاومت را در این منطقه بنا نهیم تا زمینه آزادی همه مناطق اشغالی فراهم شود.
وی گفت: امیدواریم این سفر مقدمه ای برای انجام فعالیت واقعی برای پیشرفت این منطقه باشد.
آقامحمدی ابراز امیدواری کرد که روزی مناطق اشغالی از جمله دریاچه طبریا که در اشغال صهیونیست ها است آزاد شود و جمهوری اسلامی ایران در ساحل آن سرمایه گذاری کند.
قبل از اظهارات وی، حجاب استاندار قنیطره با تشریح تاریخچه و اوضاع سیاسی ، اقتصادی، کشاورزی و جغرافیایی این استان گفت: همه اقدامهایی که تاکنون برای رفاه مردم منطقه صورت گرفته برای تقویت پایداری آنان در برابر رژیم صهیونیستی بوده است.
وی با درخواست از جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه گذاری در این منطقه آن را برای حمایت از مقاومت و آزادسازی جولان اشغالی ضروری برشمرد.
ریاض حجاب تاکید کرد: این سفر نشان دهنده حمایت ایران از سوریه برای احقاق حقوقش از رژیم صهیونیستی است.
پس از این دیدار، نشان قنیطره که شامل تصویر حافظ اسد رییس جمهوری فقید سوریه در حال به اهتزاز درآوردن پرچم کشورش در قنیطره آزاد شده است از سوی استاندار قنیطره به آقامحمدی اهدا شد.
بازدید از موزه استانداری، ویرانی های برجامانده از دوران اشغال در مرز، کاشت درخت در یکی از پارک های استان، بازدید از مقام ابوذر غفاری، جنگل جباتا الخشب، کارخانه لبنیات خیرات الجولان دیگر برنامه های هیات ایرانی سفر به قنیطره بود.
در پایان این سفر، نشستی با حضور آقامحمدی، الدردری، ریاض حجاب و هیات های دو طرف در مرکز فرهنگی قنیطره برگزار شد که طرفین بر ضرورت اجرای سریع تر طرحهای عمرانی به ویژه توسط بخشهای خصوصی دو طرف تاکید کردند.
پس از آن، بازرگانان و روسای بخش های خصوصی ایران و سوریه به گفت وگو درباره اجرای طرحهای عمرانی این منطقه پرداختند.
آقامحمدی پنجم خرداد 1389 نیز در راس هیاتی از مقام های وزارتخانه های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران برای بررسی راه های توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری ایران در سوریه و افزایش آن به سطح مناسبات سیاسی به این کشور سفر کرده بود.
خاورم1080**1436**2312**6 1918** شماره 005 ساعت 02:40 تمام
۰ نفر