۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7956869
T T
۰ نفر

میشل عون با رییس جمهور سوریه دیدار کرد

۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7956869
میشل عون با رییس جمهور سوریه دیدار کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/01 سیاسی.خارجی.سوریه.عون دمشق - میشل عون رییس فراکسیون تغییر و اصلاح و جریان ملی آزاد لبنان روز سه شنبه با بشار اسد رییس جمهورسوریه دیدار کرد.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در خبری فوری بدون اشاره به جزئیات این دیدار اعلام کرد که دیدار مزبور ساعاتی پیش انجام شد.
در همین خصوص کارشناسان سیاسی منطقه معتقدند سومین دیدار عون از سوریه در راستای تبادل نظر درباره روابط دو جانبه و تحولات اخیر اوضاع منطقه صورت می گیرد.
رییس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان پس از قطع روابط با سوریه از سال 1990، اولین بار در اواخر سال 2008 به دمشق سفر کرد و مورد استقبال گرم بشار اسد قرار گرفت و رییس جمهور سوریه آن دیدار را تحولی بزرگ در موضع عون دانست.
نیروهای ارتش سوریه در جنگ داخلی لبنان مابین 1975 تا 1990 عون را شکست داده بودند.
عون که ریاست بزرگ ترین فراکسیون مسیحیان لبنان را برعهده دارد، در دیدار گذشته خود اعلام کرد که صمیمانه با یکدیگر گفت وگو کردیم تا اثری از اختلافات گذشته باقی نماند.
بثینه شعبان مشاور سیاسی و اطلاع رسانی رییس جمهور سوریه نیز دیدار عون از دمشق را دوره جدیدی از روابط سوریه و لبنان دانست.
عون در سفرهای قبلی خود به سوریه ، آن را دیداری به منظور آشنایی و تقویت روابط و اعتماد میان دو ملت اعلام کرده بود و این که این دیدارها برای انتقال از مرحله ای به مرحله دیگر در روابط دو کشور ضروری است.
سفر قبلی عون به سوریه با دور تازه ای از روابط دو کشور سوریه و لبنان همراه شد به خصوص این که این سفر بعد از رفع اختلافات انجام شد.
رییس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان برای دومین بار در ماه فوریه سال جاری میلادی به منظور شرکت در هزار و ششصدمین سالگرد وفات قدیس مارون در شهر حلب در شمال غربی سوریه وارد این کشور شد.
مقامات لبنانی اخیرا دیدارهای فراوانی از دمشق داشتند، از جمله میشل سلیمان رییس جمهور این کشورسه شنبه هفته گذشته به دمشق سفر کرد.
وی برای چهارمین بار از زمان ریاست خود در سال 2008 از سوریه دیدار کرد سلیمان در این سفر از رییس جمهور سوریه دعوت کرد تا به لبنان سفر کند.
مشاور سیاسی و اطلاع رسانی رییس جمهورسوریه اعلام کرد: اسد دعوت سلیمان را پذیرفته و وعده داده در نزدیک ترین زمان ممکن از لبنان دیدار کند.
خاورم 6 1373**1095**/2131/2133/1436 شماره 168 ساعت 16:15 تمام
۰ نفر