۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7956748
T T
۰ نفر
استاندار قزوین برای توسعه همکاریها با تاتارستان به روسیه سفر کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/01 سیاسی.ایران.روسیه.قزوین مسکو - احمد عجم استاندار استان قزوین امروز دوشنبه در راس هیاتی از مقامهای این استان وارد مسکو شد و قرار است فردا سه شنبه برای توسعه همکاریهای اقتصادی و صنعتی با جمهوریهای چوواش و تاتارستان روسیه به این دو جمهوری سفر کند.
به گزارش ایرنا از مسکو ، استاندار قزوین در سفر به تاتارستان با رستم مینیخانف رییس جمهوری و راویل ظریپف و صفی اوللین وزیران صنایع و تجارت و اقتصاد جمهوری تاتارستان دیدار و در خصوص توسعه همکاریهای استان قزوین و این جمهوری روسیه با آنها گفت و گو و مذاکره خواهد کرد.
بازدید از پارک فناوریهای پیشرفته و نیز یک مرکز صنعتی از برنامه ها سفر عجم به جمهوری تاتارستان اعلام شده است.
هیات استان قزوین در پایان دیدار از تاتارستان به چوواش جمهوری دیگر روسیه واقع در منطقه ولگا سفر و ضمن شرکت در مراسم روز این جمهوری با مقامهای آن منطقه روسیه دیدار و مذاکره خواهد کرد.
جمهوری مسلمان نشین تاتارستان با 68 هزار کیلومترمربع مساحت و 3 میلیون و 800 هزار جمعیت در منطقه ولگا قرار گرفته و از مناطق توسعه یافته روسیه محسوب می شود.
این جمهوری از بزرگترین مراکز صنعتی روسیه است که حجم تولید ناخالص ملی آن بیش از سه برابر رشد داشته و به رقم 620 میلیارد روبل (حدود 30 میلیارد دلار) رسیده است.
حجم تجارت خارجی این جمهوری روسیه در سالهای اخیر به بیش از 16 میلیارد دلار رسیده است و از این لحاظ جمهوری تاتارستان پس از مناطق مسکو و تومین ، در مکان سوم در میان 86 جمهوری و استان روسیه قرار دارد.
این جمهوری در حال حاضر با بیش از یکصد کشور جهان رابطه تجاری و اقتصادی دارد و اقلام عمده تولیدی تاتارستان شامل انواع هواپیما، نفت خام و فرآورده های آن، محصولات شیمیایی ، لاستیک خودرو، بالگرد ،انواع کمپرسور (مورد استفاده در صنعت نفت و گاز، برق و کشاورزی )، یخچال، دستگاههای گرمایشی، کامیون و کالاهای صنعتی می باشد.
رضا باغبان کندری سرکنسول ایران در جمهوری تاتارستان به ایرنا گفت : حجم مبادلات بازرگانی این جمهوری با جمهوری اسلامی ایران در سال 2009 ، به 55 میلیون دلار رسید.
جمهوری چوواش هم با جمعیت یک میلیون و 290 هزار نفر و مساحت 18 هزار و 300 کیلومتر مربع در منطقه والگای روسیه واقع شده است.
در این جمهوری روسیه کارخانجات متعددی در زمینه ماشین سازی ، ریخته گری ، شیمیایی و الکترونیکی فعالیت دارند که در این واحدها ازجمله اتاقهای باری خودروهای سبک و سنگین، لیفتراک و ماشینهای بالابر برقی ، تراکتور و بولدزور و نیز قطعات تراکتور و ماشینهای سنگین و واگنهای باری تولید می شوند.
اروپام**/2242 1773 شماره 047 ساعت 09:01 تمام
۰ نفر