۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7956709
T T
۰ نفر
افغانستان و لهستان بر گسترش و توسعه همکاری ها تاکید کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/01 سیاسی.خارجی.افغانستان.دیدار کابل- حامد کرزی رییس جمهور افغانستان و برونسلاو کامو روسکی سرپرست ریاست جمهوری لهستان بر گسترش و تعمیق همکاری میان دو کشور تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، در بیانیه دفتر سخنگوی دولت افغانستان آمده است که کامو روسکی روز دوشنبه وارد کابل شد و در دیدار با کرزی اظهار داشت که کشورش بعد از تامین صلح وخروج نظامیانش از افغانستان به همکاری و مساعدت خود با این کشور ادامه خواهد داد.
یکی از محورهای مذاکرات طرفین گزارش اخیر مرکز زمین شناسی آمریکا در مورد ذخایر مواد معدنی افغانستان بود که کامو روسکی نسبت به سرمایه گذاری کشورش در استخراج معادن افغانستان اعلام آمادگی کرد.
کرزی نیز از کمک های ورشو به کشورش قدر دانی کرد و گفت که مردم ولایت غزنی از نحوه فعالیت سربازان لهستان در این ولایت راضی هستند.
کامو روسکی که ریاست مجلس نمایندگان لهستان را بر عهده دارد، از زمان کشته شدن رییس جمهور سابق آن کشور در یک سانحه هوایی در روسیه به عنوان سرپرست ریاست جمهوری ایفای وظیفه می کند.
دفتر سخنگوی دولت افغانستان در بیانیه دیگری نیز اعلام کرد که لارس،لوکی راسموسن نخست وزیر دانمارک نیز روز دوشنبه با کرزی دیدارو بر تعهد کشورش در تامین امنیت و بازسازی افغانستان تاکید نمود.
راسموسن در اولین سفرش به افغانستان، روز دو شنبه وارد کابل شد.
وی با اشاره به مسوولیت پذیری بیشتر نیروهای افغان، از سفرش به ولایت هلمند خبر داد و گفت که با نیروهای کشورش و مقامات محلی آن ولایت دیدار کرده است.
آساق **332** شماره 008 ساعت 01:14 تمام
۰ نفر