۳۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7956412
T T
۰ نفر

پیام رییس جمهوری سوریه تسلیم رهبر لیبی شد

۳۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7956412
پیام رییس جمهوری سوریه تسلیم رهبر لیبی شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/30 سیاسی.خارجی.سوریه.لیبی دمشق - پیام بشار اسد رییس جمهوری سوریه به همتای لیبیایی خود در دیدار فاروق الشرع معاون رییس جمهوری این کشور با معمر قذافی رهبر لیبی در شهر طرابلس، تسلیم وی شد.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه تشرین چاپ روز یکشنبه سوریه این پیام درباره آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی بر اثر خطر تجاوز رژیم صهیونیستی به کشتی کاروان کمک رسانی آزادی به مردم غزه بوده است.
معاون رییس جمهوری سوریه همچنین در دیدار با رهبر لیبی در خصوص ضرورت تلاش بیشتر کشورهای عربی برای رفع محاصره ظالمانه غزه و تشکیل کمیته بین المللی برای تحقیق درباره تروریست بین المللی که اسراییل در دریا، زمین و هوا مرتکب می شود ، تبادل نظر کرد.
گفت و گو درباره راه های اجرای قطعنامه های کنفرانس اخیر سران عرب در شهر سرت لیبی و ضرورت فعال کردن آن برای اتحاد کشورهای عربی جهت پیشبرد مواضع خود برای مقابله با چالش هایی که اسراییل بر فلسطینیان و حقوق قانونی شان تحمیل می کند از دیگر محورهای دیدار دو طرف اعلام شده است .
الشرع و قذافی همچنین درباره روابط دو جانبه ، اهمیت گسترش آن و فعال کردن شورای راهبردی سوریه و لیبی و اجرایی کردن توافق نامه های امضا شده میان دو کشور در راستای منافع و افق های دو ملت تبادل نظر کردند.
بشار اسد آخرین بار ماه مارس سال 2010 در جریان حضور در بیست و دومین کنفرانس سران عرب در شهر سرت لیبی با قذافی دیدار کرد.
دو طرف در این دیدار درباره قطعنامه هایی که کنفرانس عرب به ویژه درباره مساله فلسطین و منازعه اعراب و اسراییل صادر کرده، ابراز رضایت کردند.
خاورم 3/2131/2133/1436 1515** شماره 053 ساعت 12:15 تمام
۰ نفر