۲۹ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7956311
T T
۰ نفر
آلمان تحقیق درپرونده مامورموساد را بخاطر ملاحظات سیاسی متوقف نمی کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/29 سیاسی.آلمان.اسراییل برلین - دولت آلمان برغم فشار رژیم صهیونیستی، تحقیق در خصوص پرونده یوری برودسکیمامور موساد و دخیل در ترور محمود المبحوح را متوقف نمی کند.
به گزارش ایرنا به نقل ازنشریه اشپیگل، وزارتخانه های ذیربط در آلمان در نشستی براجرای قانون در این زمینه توافق نظر داشته اند.
یک عضودولت آلمان نیز دراین باره به این نشریه گفت: روند این پرونده صرفا قانون خواهد بود و مصلحت در آن دخالت داده نمی شود.
اشپیگل بااشاره به دستگیری این فرد درفرودگاه ورشو به درخواست پلیس آلمان نوشت: وزیر بازرگانی رژیم اسراییل تاکید کرده است که بازگرداندن وجلوگیری از استرداد این فرد یک وظیفه است.ولی چنانچه وی به آلمان نیز مسترد گردد، باز تاثیری در روابط نخواهد گذاشت.
یوری برادسکی متهم به همدستی در به دست آوردن غیر قانونی یک گذرنامه آلمانی برای میشاییل بودن هایمریکی ازعوامل ترور المبحوح در دبی اواسط خردادماه جاری هنگام ورود به ورشو در فرودگاه بازداشت شد.
دادگاهی درورشو لهستان ازدیروز /پنجشنبه/ رسیدگی به درخواست آلمان برای استرداد این عامل دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) در ترور المبحوح را شروع کرده است.
این دادگاه در ورشو پایتخت لهستان، طی ؟ ؟؟؟تا؟ ؟؟؟روز اینده در این باره تصمیم می گیرد.
دادستان لهستان نیز از این دادگاه خواست تا به درخواست آلمان برای استرداد این مامور پاسخ مثبت بدهد.
درعین حال مقامات قضایی لهستان تاکید کردند که دادگاه های این کشور در بررسی این پرونده مسایل سیاسی را مد نظر قرار نداده و صرفا دیدگاه قضایی دارند.
محمود المبحوح از فرماندهان ارشد گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) سال گذشته در هتلی در دبی امارات ترور شد.
پلیس دبی پس از تحقیقات گسترده در مورد این پرونده اعلام کرد که عوامل دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) با در اختیار داشتن گذرنامه های جعلی اروپایی در ترور المبحوح دست داشته است.
اروپام 1319**250** شماره 194 ساعت 16:57 تمام
۰ نفر