۱۴ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7953474
T T
۰ نفر
خروش مردم مالزی در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در خیابان های کوالالامپور ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/14 سیاسی.راهپیمایی.مالزی.اسرائیل کوالالامپور - صدها تن از مردم مالزی روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه از مساجد مختلف شهر کوالالامپور با حرکت به سمت سفارت آمریکا، خشم و انزجار خود را از جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کشتی های امدادرسانی به مردم غزه و حمایت آمریکا از این رژیم، اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا از مالزی، گروه ها، احزاب و تشکل های مردمی مالزی پس از اقامه نماز جمعه این هفته در مساجد مختلف کوالالامپور با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا حرکت خود را به سمت سفارت آمریکا در این شهر آغاز کردند.
بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی آمریکا را شریک جنایات رژیم صهیونیستی دانسته و این حمایت را محکوم کردند.
تجمع کنندگان در مقابل سفارت آمریکا که هر لحظه به تعداد آنها افزوده می شد، بارها پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند تا از این طریق خشم خود را نسبت به اقدام جنایتکارانه صهیونیست ها اعلام کنند.
نکته قابل توجه این است که تظاهرکنندگان یکصدا ندای یاحسین سر داده و برخی از آنها نیز تصاویری از حضرت امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را حمل می کردند.
نمایندگان برخی از تشکل های سیاسی و مردمی مالزی در این تجمع در سخنانی ضمن محکوم کردن جنایت اخیر رژیم اسرائیل، وضعیت غزه را اسفبار دانسته و خواستار توجه کشورهای عربی و اسلامی به رنج های مردم این منطقه شدند.
نمایندگان مجلس مالزی، اعضای حزب اسلامی پاس، اعضای حزب حاکم مالزی نیز در بین تجمع کنندگان امروز حضور داشتند. شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهای اسرائیل را دشمن خدا معرفی کرده و کشورهای عربی را در بی تفاوتی نسبت به آرمان فلسطین محکوم کردند.
تظاهرکنندگان همچنین خواستار جنگ مسلمانان با رژیم صهیونیستی تا نابودی کامل این رژیم شده و خواستار همراهی و اتحاد همه کشورهای اسلامی در مقابل این رژیم شدند.
هادی آونگ دبیر حزب اسلامی پاس مالزی در سخنانی با محکوم کردن حمایت کاخ سفید از اعمال جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، خواستار قطع این حمایت ها شد.
راهپیمایان همچنین نامه اعتراض آمیز خود را به سفارت آمریکا در مالزی ارایه کردند.
در این راهپیمایی احزاب ائتلاف اپوزیسیون مالزی و انور ابراهیم رهبر این ائتلاف حضور داشتند.
ساق 1332**335** شماره 140 ساعت 14:03 تمام
۰ نفر