۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7951053
T T
۰ نفر

ایران در مطبوعات پاکستان

۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7951053
ایران در مطبوعات پاکستان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/03 سیاسی.ایران.پاکستان.مطبوعات اسلام آباد - روزنامه های دیلی تایمز،مشرق و اکسپرس پاکستان در شماره روز دوشنبه خود طی مقالات و یاداشت های جداگانه به تحولات مرتبط با کشورمان به ویژه موضوع پرونده هسته ای پرداختند.
روزنامه انگلیسی زبان دیلی تایمز اظهارات رضا دانشگر کارشناس ارشد شرکت ملی نفت و سرپرست غرفه کشورمان در نمایشگاه انرژی 2010 کراچی را منعکس کرده است.
وی تاکید کرده است:شرکت های ایرانی اجرای طرحهای سرمایه گذاری مشترک در زمینه نفت و گاز پاکستان را خواستار هستند.
روزنامه اردو زبان مشرق نیز در گزارشی نوشته است:موارد مداوم مداخله و فشار آمریکا برای اجرانشدن طرح خط لوله گاز ایران و پاکستان که برای توسعه اقتصادی و صلح پایدار در منطقه جنوب آسیا جنبه حیاتی دارد، بسیار فراوان است اما بطور قطع تهران و اسلام آباد با درک شرایط، به همکاری های مستمر و نزدیکی سیاسی و اقتصادی ادامه خواهند داد.
همچنین روزنامه اردو زبانپاکستاندرمقاله ای به قلم حسن جعفری،حمایت کامل آمریکا از رژیم صهیونیستی درپیشبرد برنامه سلاحهای هسته ای را برهم زننده امنیت خاورمیانه دانسته و تاکید کرده است که مخالفت اسراییل با برنامه هسته ای صلح آمیز ایران فاقد منطق است.
روزنامه اردو زبان اکسپرس نیز در مقاله ای با عنوان رهبری ایران،دولت جمهوری اسلامی ایران و رفتار رهبران سیاسی کشورمان مبنی بر خودداری از درگیری مستقیم با آمریکا را الگو خوانده و نوشته است: رهبری ایران خلاف خواست و تلاش آمریکا در دام آمریکا قرار نگرفته است.
همچنین ایران به تازگی پیروزی بزرگ دیگر در زمینه هسته ای بدست آورده و با برگزاری بیانیه مشترک تهران، تلاش آمریکا برای اعمال تحریم های تازه را خنثی کرده است.
آساق 235** شماره 200 ساعت 23:27 تمام
۰ نفر