۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7950941
T T
۰ نفر

مشاور رییس جمهوری ایران:

۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7950941
مشاور رییس جمهوری ایران: جهان اسلام امروزه نیازمند همکاری های مشترک مسلمانان است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/03 فرهنگی.مصطفوی.بارداک اوغلو آنکارا- مهدی مصطفوی مشاور رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیاز امروز جهان اسلام را همکاری های هر چه بیشتر بین مسلمانان خواند.
به گزارش ایرنا از آنکارا، وی روز دوشنبه در دیدار با علی بارداک اوغلو رییس سازمان امور دیانت ترکیه، با اشاره به اینکه ترکیه و ایران ظرفیت های خوبی برای تقویت ارزش های اسلامی دارند، سفر سال گذشته بارداک اوغلو به ایران اسلامی را گام اول برای شناسایی این ظرفیت ها خواند.
وی با اشاره به اینکه در جریان این سفر دیدارهای خوبی بین بارداک اوغلو و هیات همراه وی با مسوولین نهادهای مختلف دینی ایران انجام شد، سفر خود به ترکیه را در ادامه این سفر برای شناخت هر چه بیشتر متقابل ارزیابی کرد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سفر سال گذشته هیات سازمان امور دیانت به ایران را پربرکت خواند و این سفر را زمینه ساز آغاز فعالیت های فرهنگی و دینی بین دو کشور برشمرد.
مصطفوی با اشاره به اینکه بعد از دیدار هیات سازمان امور دیانت مسوولین ایرانی برای دنبال کردن این بحثها تلاش کردند، گفت: سفر هیات ایرانی به ترکیه نیز برای شکل دادن عملی اجرایی نتایج سفر هیات ترکیه به ایران صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، علی بارداک اوغلو رییس سازمان امور دیانت ترکیه نیز با مفید خواندن سفر خود به ایران در سال گذشته، نسبت به نتایج سفر مصطفوی و هیات همراه به ترکیه ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم که همکاری های مشترک و تنگاتنگ بین دو کشور در زمینه های مختلف مفید باشد.
به گفته بارداک اوغلو، دو کشور در زمینه های حج و تبلیغات اسلامی دارای برخی تفاوت ها هستند، ولی این تفاوت ها را باید در راستای غنای اسلامی ارزشیابی کرد.
مصطفوی در طول اقامت پنج روزه خود در ترکیه، علاوه بر دیدار و گفت وگو با رییس سازمان امور دیانت ترکیه با بلند آرینچ معاون نخست وزیر و فاروق چلیک وزیر مشاور دولت ترکیه نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
در جریان اقامت مصطفوی در آنکارا، نمایشگاه قرآن شامل خوشنویسی، تذهیب، نرم افزارهای قرآن و نیز نمایشگاه آثار فارسی ترجمه شده به زبان ترکی استانبولی با حضور وی افتتاح خواهد شد.
مصطفوی همچنین در دیدار از شهرهای قونیه و استانبول با مسوولان محلی این دو استان و مسوولان امور دینی دیدار خواهد کرد.
خاورم1368**230**/2012 شماره 088 ساعت 14:07 تمام
۰ نفر