۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7950049
T T
۰ نفر
دور جدید درگیری ها در تایلند 2 کشته و 8 زخمی برجای گذاشت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/29 سیاسی.بحران.تایلند.درگیری کوالالامپور - دور جدید درگیری ها در بانکوک پایتخت تایلند روز چهارشنبه منجر به کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 8 نفر دیگر شد.
به گزارش ایرنا به نقل از مطبوعات منطقه جنوب شرق آسیا، تظاهرکنندگان سرخ پوش و معترض دولت تایلند که عمدتا از افراد فقیر جامعه هستند و جمعیت آنها حدود 3000 نفر تخمین زده شده است و حدود 6 هفته مرکز تجاری بانکوک را در محاصره خود دارند، با حمله به نیروهای نظامی دور جدید درگیری ها را آغاز کردند که بر اثر آن تا کنون منجر به کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 8 نفر شده است.
بر اساس این گزارش، خشونت ها در تایلند از دو ماه پیش تا کنون 39 کشته و 300 نفر زخمی برجای گذاشته است.
مخالفان دولت به هواداری از تاکسین شیناواترا نخست وزیر مخلوع مالزی خواستار انحلال پارلمان، کناره گیری نخست وزیر و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی هستند.
طرح نخست وزیر تایلند برای برگزاری انتخابات پارلمانی در آبان ماه سال جاری با اصرار مخالفان دولت بر ادامه تظاهرات خیابانی منتفی شد.
تاکسین شیناواترا نخست وزیر مخلوع تایلند که در خارج از کشور و در تبعید به سر می برد، ادعای مشاور ارشد آبهیسیت وجاجیوا نخست وزیر را مبنی بر مانع تراشی بر سر توافق با معترضین رد کرده و گفت سرکوب تظاهرکنندگان ضد دولت منجر به برانگیختن خشم مردم و جنگ های چریکی در سراسر کشور خواهد شد آساق 335** شماره 283 ساعت 10:17 تمام
۰ نفر