۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7948444
T T
۰ نفر

اسد: آمریکا اطلاعی از وضعیت منطقه ندارد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7948444
اسد: آمریکا اطلاعی از وضعیت منطقه ندارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/20 سیاسی.بشار اسد.آمریکا آنکارا- بشار اسد رییس جمهوری سوریه گفت: آمریکا اطلاعاتی از وضعیت منطقه ندارد.
به گزارش ایرنا، اسد در گفت وگو با دست اندرکاران امور رسانه ای ترکیه در استانبول این مطلب را عنوان کرد.
وی در پاسخ به سووالی پیرامون نقش ترکیه در عادی سازی روابط بین سوریه و آمریکا به این مساله اشاره کرد و گفت: ترکیه سعی در تفهیم مسایل منطقه به آمریکا دارد، ولی متاسفانه آمریکا نمی خواهد حقایق موجود منطقه را درک کند.
وی افزود: تلاش های ترکیه در میان مدت و درازمدت می تواند در این راستا موثر باشد.
اسد در پاسخ به این سووال که به رغم تحولات صورت گرفته در سوریه، هنوز موضع آمریکا در قبال دمشق تغییر نیافته است، گفت: دولت اوباما، دولت بوش نیست، سوریه یک سیاست واقع بینانه را دنبال می کند و به نظر می رسد بحران در منطقه نسبت به دوران بوش کاهش یافته است.
رییس جمهوری سوریه در پاسخ به این سووال که آیا بحران بین آمریکا و ایران مایه نگرانی است یا خیر؟ گفت: بحران در مساله هسته ای ایران بعد از ارجاع مساله هسته ای از سازمان انرژی بین المللی اتمی به شورای امنیت ملل آغاز شده است.
اسد با تاکید بر اینکه آنان (کشورهای غربی ) خواهان آن هستند که استفاده صلح آمیز ایران از انرژی اتمی را به مجرای دیگری سوق دهند، افزود: همگان می دانند که بروز هر گونه درگیری نظامی، منطقه را به سوی تونلی تاریک که انتهای آن مشخص نیست، سوق خواهد داد.
وی با تاکید بر حمایت های سوریه از نقش ترکیه در مساله هسته ای ایران گفت : ترکیه دارای روابط خوب با ایران، آمریکا و جهان غرب است و سوریه سیاست های متعادل ترکیه را تقدیر می کند.
وی در پاسخ به این سووال که آیا در دیدار دیمیتری مدودیف رییس جمهوری روسیه از سوریه، مساله هسته ای ایران محور مذاکرات طرفین را تشکیل خواهد داد؟ گفت: مساله ایران یکی از مهمترین مسایل مورد مذاکره با مدودیف خواهد بود و تمامی کشورهای منطقه از نزدیک با این مساله در ارتباط هستند و حتی کشورهای دشمن ایران در منطقه نیز خواهان حل این مساله از راه های دیپلماتیک هستند.
بشار اسد برای انجام یک دیدار کاری دو روزه شنبه وارد استانبول شد. وی بعد از پایان دیدارهای خود در استانبول شب گذشته به سوریه بازگشت.
خاورم 1368**230**2012** شماره 156 ساعت 16:01 تمام
۰ نفر