۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7948310
T T
۰ نفر

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران وچین:

۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7948310
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران وچین: مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط با منطقه شانگهای حمایت می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/20 اقتصاد.ایران.شانگهای.سبحانی نیا پکن - حسین سبحانی نیا رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین که به شانگهای سفر کرده است ، در دیدار با یائو مینگ بائو دبیر کل کمیته دائمی خلق شانگهای گفت: مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط با منطقه شانگهای حمایت می کند.
به گزارش ایرنا، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این دیدار که در شهر شانگهای انجام شد، با اشاره به پیشرفت خوب دوکشور بویژه مناسبات دوجانبه شانگهای با ایران گفت : در بسیاری از زمینه ها ، امکانات و ظرفیت های فنی و اقتصادی منطقه شانگهای با توانمندی های گسترده جمهوری اسلامی ایران مکمل یکدیگر است.
وی با اشاره به اراده جدی رهبران دوکشور و نگاه راهبردی طرفین برای توسعه مناسبات در همه زمینه ها ، ابراز امیدواری کرد : روابط و همکاری های فیمابین بیش از پیش گسترش یابد.
سبحانی نیا حضور تعداد زیادی از دفاتر دولتی ایرانی مستقر در شانگهای را نشان دهنده اهمیتی دانست که جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تحکیم روابط خود با منطقه شانگهای دارد.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه های مهم نیروگاهی ، آزادراهی و صنعتی که توسط شرکت های چینی فعال در شانگهای در ایران در دست اجراست ؟تصریح کرد : مجلس شورای اسلامی از هرگونه توسعه روابط با منطقه شانگهای استقبال می کند.
یائو مینگ بائو دبیر کل کمیته دائمی خلق شانگهای نیز در این ملاقات ضمن اظهار خرسندی از حضور هیات پارلمانی ایران در شانگهای به تشریح ظرفیت های توسعه ای شانگهای بویژه در پرتو میزبانی اکسپوی 2010 پرداخت.
وی از حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه قدردانی کرد.
وی همچنین بر ضرورت وجود ظرفیت های بالقوه برای تعمیق و تحکیم همکاری های فیمابین بویژه مناسبات اقتصادی و فنی ایران و شانگهای تاکید کرد.
مقام چینی ابراز امیدواری کرد با حمایت مجالس دوکشور مناسبات موجود بیش ازپیش گسترش یابد.
هیات ایرانی همچنین روز گذشته از طرحهای توسعه ای شهر شانگهای دیدن کردند اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و چین بنا به دعوت کنگره خلق چین از شنبه گذشته به این کشور سفر کرده اند و قرار است امروز (دوشنبه ) از نمایشگاه اکسپو شانگهای دیدن کنند.
حجم مبادلات تجاری ایران و چهار استان شانگهای ، جه جیانگ ، آنخویی ، جیانگ سو در شرق چین به حدود 5 میلیارد دلار می رسد.
آساق ** 275 ** شماره 022 ساعت 07:39 تمام
۰ نفر