۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7947617
T T
۰ نفر

ایران در مطبوعات پاکستان

۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7947617
ایران در مطبوعات پاکستان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/16 سیاسی.ایران.پاکستان.مطبوعات اسلام آباد - سفر قیام مقام وزارت خارجه و مذاکرات انجام شده بین هیات ایرانی و مقام های پاکستانی و همچنین سخنرانی دکتر احمدی نژاد در اجلاس بازنگری معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای، در شماره روز چهارشنبه برخی از مطبوعات پاکستان منعکس شده است.
روزنامه اردو زبان اوصاف در مقاله ای با عنوان طرح انرژی پاکستان و ایران باید تکمیل شودبا اشاره به سفر اخیر امیر منصور برقعی قایم مقام وزارت امور خارجه ایران به پاکستان و دیدار با راجا پرویز اشرف وزیر آب و برق این کشور و همچنین توافق طرفین برای برگزاری نشست های دوجانبه در هر دو ماه یکبار برای بررسی پیشرفت در خصوص تکمیل سریع طرحهای در دست اجرا، نوشت:طرحهای سه گانه خرید برق 39، یکصد و یک هزار مگاواتی بین پاکستان و ایران جریان دارد.
این روزنامه در پایان تاکید کرده است: دولت پاکستان با توجه به رفتار آمریکا که کمتر از دشمنی شدید نیست که باید سیاست خارجی مستقلی را برای احیای روابط با سایر کشورها در پیش بگیرد.
روزنامه اردو زبان الشرق نیز در مقاله ای با عنوان بحران برق،سکوت دولت در برابر پیشنهاد ایرانبه قلم تصور حسین شهزاد ضمن اشاره به ابعاد مختلف کمبود برق در پاکستان نوشته است: سفیر ایران در پاکستان شگفت زده است که با وجود این همه مشکلات مردم این کشور، اسلام آباد در برابر پیشنهاد فروش برق طی یک سال گذشته سکوت کرده است.
همچنین روزنامه اردو زبان جناح در گزارشی ویژه با عنوان نیاز فوری برای حل پایدار بحران برقضمن بررسی ابعاد مختلف بحران برق، از بی اعتنایی دولت پاکستان به پیشنهادهای ایران انتقاد کرده است.
روزنامه انگلیسی زبان نیشن نیز در ارتباط با کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای ( ان.پی . تی )در مقاله ای تحت عنوان پایان کارمعاهده منع گسترش تسلیحات هسته ایبه قلم شیرین مزاری سردبیر این روزنامه و تحلیلگر مسایل سیاسی، نوشته است: مواضع آمریکا در کنفرانس بازنگری بار دیگر علاوه بر دوگانگی رفتار این کشور، چالش هایی را برای ادامه حیات این معاهده مطرح کرد.
آقای احمدی نژاد رییس جمهوری ایران بار دیگر ضمن سخنرانی در سازمان ملل، بر موضع کشورش تاکید کرد و هرگونه برخورداری از سلاحهای هسته ای را که وی آن را منبع غرور و تکبر خواند محکوم کرد.
احمدی نژاد به جامعه ملل یادآور شد که آمریکا ایران را به استفاده از سلاح های هسته ای تهدید کرده است.
بدون شک، احمدی نژاد توانست به جهان یادآوری کند آمریکا تنها کشوری است که از سلاحهای هسته ای استفاده کرده است.
در حالی که آمریکا همچنین اصرار می کند که ایران به ادامه غنی سازی اورانیوم باید تحریم شود، به اسراییل برای تولید سلاحهای هسته ای کمک می کند و در واقع شریک جرم است.
آمریکا هم اکنون شورای امنیت سازمان ملل را ابزاری استفاده محدود تبدیل کرده و سیاسی شدن این شورا بطور کلی امنیت جهانی را خدشه دار می کند.
آساق 235** شماره 005 ساعت 02:26 تمام
۰ نفر