۳۱ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7944818
T T
۰ نفر
مدودیف خواستار تامین امنیت شهروندان روس در قرقیزستان شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/31 سیاسی.روسیه.قرقیزستان.مدودیف مسکو- دمتیری مدودیف رییس جمهوری روسیه عصر روز سه شنبه از وزیر دفاع این کشور خواست تا امنیت شهروندان روس و اتباع این کشور در جمهوری قرقیزستان تامین شود.
به گزارش ایرنا از مسکو و به نقل از کرملین ، مدودیف با صدور فرمانی به آناتولی سردیوکف وزیر دفاع روسیه ، از وی خواست تا اقدامات لازم برای تامین امنیت اتباع روسیه ساکن درقرقیزستان بعمل آورد.
وی همچنین از وزیر دفاع کشورش خواست برای مقابله با هرگونه حملات احتمالی علیه منافع و اتباع روس در قرقیزستان گام های لازم برداشته شود.
موج جدید ناآرامی ها ،امروز باردیگر پایتخت قرقیزستان را فرا گرفت و افراد خشمگین شعارهای ضدحکومتی و ضدروسی فریاد می زدند.
روسیه در این کشور یک اسکادران جنگنده و بمب افکن و نیروهای نظامی از جمله نیروی واکنش سریع مستقر کرده است که گفته می شود ماموریت مقابله با مظاهر تروریسم و افراط گرایی در منطقه را برعهده دارند.
جمهوری قرقیزستان بدنبال برکناری قربان بیک باقی یف رییس جمهوری این کشور از سوی محالفان ، دستخوش ناآرامی های سیاسی و درگیری های خونین است که درجریان این حوادث گفته می شود تاکنون بیش از 100 نفر در این کشور اسیای مرکزی کشته و افزون بر یکهزار و 500 نفر دیگر مجروح شده اند.
آلکساندرلوکاشنکو رییس جمهوری بلاروس امروز اعلام کرد، باقی یف به همره اعضای خانواده اش در مینسک و تحت حمایت دولت بلاروس بسر می برد.
رییس جمهوری برکنار شده قرقیزستان پس از خروج از بیشکک در هفته گذشته ، با یک فروند هواپیمای اعزامی از سوی نورسلطان نظر بایف رییس جمهوری قزاقستان به این کشور منتقل شد و در روزهای اخیر اخبار ضد و نقیضی در ارتباط با خروج وی از این کشور و سفر به جمهوری های منطقه دریای بالتیک و نیز دبی منتشر شده بود.
اروپام / 1319**1773 شماره 183 ساعت 19:49 تمام
۰ نفر