۱۸ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7942401
T T
۰ نفر

بلومبرگ:

۱۸ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7942401
بلومبرگ: جان بولتون، تشدید تحریم ها علیه ایران را ناکارا خواند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/18 سیاسی.بلومبرگ.سفیرسابق آمریکادرسازمان ملل تهران - به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری بلومبرگ، جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل تحریم های جدید پیشنهادی علیه ایران را که هدف از آن توقف برنامه هسته ای این کشور است، ناکارآمد خواند.
بولتون در یک سخنرانی در کلوب خبرنگاران خارجی در هنگ کنگ گفت: بسیار دیر شده است. زمان کارآمدی تحریم ها گذشته است. دولت آمریکا به خاطر آنچه که تبعیت نکردن ایران از قطعنامه های مصوب سازمان ملل برای تحدید برنامه تسلیحات هسته ای عنوان کرده است، تلاش می کند محدودیت های بیشتری علیه این کشور اعمال شود. بولتون که هم اکنون از اعضای انستیتوی انترپرایز آمریکا در واشنگتن است، در دوره ریاست جمهوری جرج بوش سفیر این کشور در سازمان ملل بود.
بولتون در بخش دیگری از سخنانش، در خصوص تلاش ها برای انصراف کره شمالی از برنامه تسلیحات هسته یی اش نیز گفت که حتی در صورت ازسرگرفته شدن مذاکرات شش گانه ی چین، دو کره، آمریکا، روسیه و ژاپن، تلاش های یاد شده محتوم به شکست است.
بولتون ادامه داد که کره شمالی برای دریافت کمک های اقتصادی واقعی، درصدد یافتن راهی برای ازسرگیری مذاکرات شش جانبه است، اما این کشور از سال 1994چهار بار تعهد داده و به آنها عمل نکرده است.
مترجمام 1442**2313** شماره 098 ساعت 14:18 تمام
۰ نفر