۱۴ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7941759
T T
۰ نفر
سفیر فلسطین خواستارشکایت یک محبوس زندان گوانتاناموعلیه آمریکا شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/14 سیاسی.سفیر فلسطین.گوانتانامو.اسپانیا مادرید - موسی عامر عوده سفیر فلسطین درمادرید، خواستار اقامه دعوی از سوی یک فلسطینی علیه آمریکا بخاطر محبوس شدن در زندان گوانتانامو شد.
بنا برگزارش ایرنا، سفیر فلسطین روز شنبه به افه خبرگزاری رسمی اسپانیا گفت: زندانی کردن این فلسطینی در حالیکه هیچ جرمی مرتکب نشده است ، تجاوز به حقوق بشر محسوب می شود و به همین خاطر این فرد باید علیه آمریکا به دادگاه شکایت کند.
سفیر فلسطین در مادریدافزود: اگر بجای او(زندانی فلسطینی ) بودم که بخاطر دستگیری بدون دلیل بیش از هفت سال را در زندان بسر برده است، آمریکا را به پای میز محاکمه می کشاندم.
فلسطینی مذکور که نامش فاش نشده است از اواخر سال 2001میلادی به عنوان مظنون به ارتباط با القاعده دستگیر شد و بیش از هفت سال را در زندان آمریکا در گوانتانامو محبوس بود.
فلسطینی یاد شده پس از توافق دوجانبه میان اسپانیا و آمریکا تحت عنوان کمک به بسته شدن زندان گوانتانامو، در روز 24 فوریه گذشته وارد اسپانیا شد.
سفیر فلسطین دراین باره تاکید کرد: نگهداشتن بی دلیل یک نفر در زندان به مدت طولانی، تجاوز به حقوق بشر است و نباید بدون مجازات باقی بماند.
عامرعوده گفت:آمریکا این زندانی را آزاد کرد وازاسپانیا نخواست که او را زندانی کند. به همین خاطر، او اکنون حق دارد به دادگاه مراجعه کند.
این زندانی سابق گوانتانامو که بدلایل امنیتی نام وی فاش نشده است، از اجازه قانونی اقامت و ازادی رفت و آمد در اسپانیا برخوردار است.
این درحالیست که دولت اسپانیا ورود دومین محبوس زندان گوانتانامو به این کشور طی چند هفته آینده را نیز تایید کرده است.
اسپانیا قرار است براساس توافق با آمریکا پنج تن از محبوسان زندان گوانتانامو را در خاک خود بپذیرد.
اروپام 1553**1234**350** شماره 168 ساعت 18:58 تمام
۰ نفر