۱۴ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7941680
T T
۰ نفر
سفیر ایران خواهان سرمایه گذاری هتلداران ترکیه در ایران شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/14 اقتصاد.حسین پور.سرمایه گذاری آنکارا- بهمن حسین پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه خواهان سرمایه گذاری تجار و هتلداران این کشور برای ساخت هتل در ایران شد.
به گزارش روز شنبه ایرنا ، وی طی سخنانی در اتاق صنایع و تجارت شهرستان گردشگری آلانیا در جنوب غرب ترکیه این مطلب را عنوان کرد.
حسین پور با اشاره به حجم تجارت 11 میلیارد دلاری بین دو کشور در سال 2008 میلادی و کاهش آن به رقم شش میلیارد دلار در سال 2008 میلادی به علت بحران جهانی، سال جاری را سالی طلایی در روابط اقتصادی دو کشور خواند و نسبت به افزایش حجم مبادلات تجاری دو طرف ابراز امیدواری کرد.
وی با دعوت از سرمایه گذاران ترک برای ساخت هتل در ایران ، هتلداری را فرصتی خوب برای این سرمایه گذاران خواند.
سفیر ایران در ترکیه با اشاره به این که آلانیا از مراکز مهم گردشگری ترکیه است و سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی از این شهرستان دیدار می کنند، از سرمایه گذاران امور گردشگری ترکیه خواستار معرفی کشورمان و تشویق گردشگران برای سفر به ایران شد.
سفیر ایران در ترکیه با اشاره به این که سرمایه گذاری مشترک نیز در این زمینه می تواند انجام شود ، گفت: با افتتاح فرودگاه قاضی پاشا در آلانیا تعداد گردشگران ایرانی که از این شهر دیدار خواهند کرد ، افزایش خواهد یافت.
خاورم 230/1436**2012** شماره 089 ساعت 12:34 تمام
۰ نفر