۳ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7940267
T T
۰ نفر
روزنامه سوری، تنش آفرینی غرب علیه ایران را شکست خورده دانست ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/03 سیاسی.هسته ای.تلاش ناکام غرب دمشق - روزنامه الثوره چاپ دمشق با اشاره به ناکامی های تنش آفرینان در برابر ایران نوشت: تنش آفرینی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران به علت ثبات موضع تهران، تسلیم نشدن در برابر تهدیدها و مخالفت چین و روسیه با تحریم ایران شکست خورده است.
این روزنامه در شماره سه شنبه خود افزود: چین دیگر بار بر مخالفت خود با تحریم ایران تاکید کرد. روسیه نیز خواستار گفت وگو و استفاده از راهکارهای دیپلماتیک شد.
این موارد سبب شده است وضع تحریم های جدید علیه تهران زیر سندان اختلافات جهانی و چکش و همچنین موضع ایران درباره حقانیت در برخورداری از فناوری هسته ای صلح آمیز باقی بماند.
به رغم آنکه ایران از موافقت خود با مبادله سوخت هسته ای خبر داده اما همزمان اعلام کرد در صورت اعمال هر گونه مجازات، تدابیر مناسبی اتخاذ خواهد کرد.
با توجه به روند مذاکرات کشورهای غربی با تهران می توان دریافت کشورهای مزبور برای محروم ساختن ایران از حقوق هسته ای خود می کوشند.
همچنین ادعای آنان درباره رویکرد ایران برای تولید سلاح اتمی، اقدامی مذبوحانه برای باج خواهی از تهران و همسایگانش از طریق بزرگنمایی خطر تهران و معرفی آن به عنوان عامل تهدید منطقه است در حالیکه دشمن واقعی ملت های منطقه و منافع آن در حال غصب اراضی و نابودی حیات در سرزمینهای اشغالی عربی است.
الثوره ادامه می دهد: ایران می خواهد حق مردم خود در زمینه پیشرفت و زندگی نوین مبتنی بر فناوری های علمی را ثابت کند و این امر برای کشورهایی ناخوشایند است که می خواهند ملت های منطقه در سایه جهل، فقر، وابستگی و عدم حاکمیت بمانند.
رویدادهای منطقه، مخالفت چین و روسیه با تحریم تهران به ویژه ثبات موضع ایران و تسلیم نشدن در برابر تهدیدهای مستمر کشورهای غربی ازجمله تهدید اخیر وزیر خارجه انگلیس مبنی بر اتخاذ تدابیر شدید در صورت موافقت نکردن با شروط غربی که با مخالفت ایران مواجه شد، در شرایط کنونی مانع تحقق تلاش غرب خواهد شد.
خاورم3 ** 2131 ** 2312 ** 1577 1516** شماره 040 ساعت 13:04 تمام
۰ نفر