۷ آبان ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7940079
T T
۰ نفر
معاون رییس جمهوری عراق : "پ.ک.ک" خطری برای عراق محسوب نمی شود .............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/08/1390 سیاسی.الهاشمی.عراق.پ ک ک آنکارا- " طارق الهاشمی" معاون رییس جمهوری عراق گفت: حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک ) خطری برای عراق محسوب نمی شود.
به گزارش روز شنبه ایرنا ، الهاشمی که برای دیدار با مقامات ترکیه در آنکارا بسر می برد ، در گفت وگو با شبکه تلویزیون دولتی ترکیه ( تی.آر.تی) و در پاسخ به این سووال که آیا احتمال حمله " پ.ک.ک " به عراق وجود دارد و آیا این گروه تروریستی خطری برای عراق محسوب می شود؟ گفت: "پ.ک.ک " خطری برای عراق محسوب نمی شود.
وی درباره مذاکراتش با " رجب طیب اردوغان" نخست وزیر و "احمد داود اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه گفت: اولویت اصلی مذاکرات دو طرف ، مساله تروریسم و ایجاد امنیت در مرزهای دو کشور بود.
وی در پاسخ به این سووال که آیا عراق عملیات مشترکی با ترکیه علیه "پ.ک.ک" انجام خواهد داد؟ گفت: پیش از این قراردادهای امنیتی بین ترکیه و عراق منعقد شده بود ولی برای انجام عملیات مشترک علیه "پ.ک.ک" باید طرفین به توافقی جدید دست یابند.
هاشمی افزود: ترکیه می تواند عملیات نظامی خود علیه "پ.ک.ک " را انجام دهد ولی اگر دامنه این عملیاتها در خاک عراق باشد ، باید این موضوع با هماهنگی عراق انجام شود و شامل یک محدوده زمانی مشخص باشد.
به گفته معاون رییس جمهوری عراق ، عملیات نظامی تنها بخشی از مبارزه با "پ.ک.ک" است و باید از راه های دیپلماتیک نیز این موضوع را پیگیری کرد.
خاورم**2012** 230**1609
۰ نفر