۲۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7938092
T T
۰ نفر
افزایش حضور گردشگران ایرانی به توسعه اقتصادی تاجیکستان کمک می کند ..................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/07/1390 اقتصاد.خارجی.تاجیکستان.گردشگری دوشنبه ـ یکی از استادان دانشگاه ملی تاجیکستان با اشاره به افزایش حضور گردشگران ایرانی در کشورش گفت: توسعه این صنعت نقش زیادی در بهبود وضعیت اقتصادی تاجیکستان و ایران خواهد داشت.
"گوهر ابراهیم اوا"روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در شش ماهه نخست سال جاری میلادی بیش از 120 هزار گردشگر خارجی از تاجیکستان دیدن کرده اند که 60 درصد آنها ایرانی بوده اند. وی با اشاره به افزایش توان ایران در کمک به توسعه بخش توریسم و کسب تجارب متعدد در زمینه ایجاد زیرساخت ها مورد نیاز این صنعت، از مسئولان تاجیکستان خواست از توانمندیهای متخصصان بخش خصوصی ایران در صنعت گردشگری استفاده شود تا بتوانند سهم درآمد های این بخش را در تولید ناخالص ملی افزایش دهند.
وی با بیان اینکه عمده گردشگران تاجیکستان در طول 20 سال استقلال این کشور را ایرانی ها تشکیل می دادند، گفت: با توسعه امکانات و تجهیزات این صنعت، احداث راهها، نوسازی ناوگان حمل و نقل و ایجاد دیگر زیرساخت ها، می توان گردشگران بیشتری را از دیگر کشورها جذب کرد و این بخش را توسعه داد.
خانم ابراهیم اوا در ادامه تصریح کرد: در تاجیکستان، علاوه بر آثار تاریخی، اماکن سیاحتی و تفریحی زیادی وجود دارد که دولت باید آنها را نه تنها به گردشگران دنیا بلکه به سرمایه گذاران خارجی معرفی کند تا آنان را ترغیب به توسعه امکانات و گردشگری در این کشور کنند.
وی معتقد است، افزایش سرمایه گذاری در صنعت توریسم نه تنها در ایجاد فرصت های شغلی جدید در کشور بلکه در افزایش منابع درآمدی دولت، نقش خواهد داشت.
این عضو هیات علمی دانشگاه ملی تاجیکستان با اشاره به کسب درآمد برخی از کشورهای جهان نظیر فرانسه، ایتالیا، مصر، ترکیه، هند، ایران و غیره از این صنعت، تاکید کرد: دولت تاجیکستان نیز با ایجاد زیرساخت های لازم و توسعه هتل ها می تواند زمینه بازدید حداقل 700 هزار گردشگر در سال را فراهم کند.
ابراهیم اوا با اشاره به انعقاد قراردادهای متعدد میان نهادهای گردشگری ایران و کمیته جوانان و سیاحی تاجیکستان، ابراز امیدواری کرد که متخصصان ایرانی بتوانند مانند سایر بخش ها، کشور دوست و برادر خود را در توسعه این صنعت یاری کنند.
آساق**ه.ص**1558**1789**2047**
۰ نفر