۱۹ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7937236
T T
۰ نفر

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه امارات

۱۹ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7937236
دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه امارات ...........................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/07/1390 سیاسی.خارجی.امارات.دیدار دبی – دکتر " محمدرضا فیاض" سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات روز سه شنبه با دکتر "عبدالرحمن یوسف العوضی" معاون وزیر خارجه این کشور در امور حقوقی دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار دو طرف درباره روابط دو جانبه و مسایل منطقه ای گفت و گو کردند .
سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به نشست های هفته گذشته کمیته مشترک کنسولی و گارد ساحلی دو کشور در تهران و موفقیت این نشست ها ، برخی از توافقات صورت گرفته را برای معاون وزیر خارجه امارات تشریح کرد .
در این دیدار همچنین همکاری دو کشور در امور حقوقی و سازمان های بین المللی مورد بررسی قرار گرفت .
فیاض دیدگاه های نزدیک و مواضع دو کشور در زمینه های حقوق بشر را زمینه مناسبی برای همکاری مشترک در سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل عنوان کرد.
وی با اشاره به معیارهای دوگانه و دیدگاه های محدود کشورهای غربی در برخورد با مساله حقوق بشر ، شیوه برخورد آنها با این مسایل را در جهت تامین اهداف سیاسی غرب دانست. معاون وزیر خارجه امارات نیز از دستاوردهای نشست های کمیته مشترک کنسولی و گارد ساحلی دو کشور در تهران ابراز رضایت نمود و بر ادامه این نشست ها به منظور بررسی موضوعات فیمابین تاکید کرد. العوضی نیز با سیاسی توصیف کردن برخورد کشورهای غربی با مساله حقوق بشر، بر همکاری دو کشور در این زمینه تاکید نمود.
در این دیدار معاون وزیر خارجه امارات ، ساختار جدید وزارت خارجه این کشور و جایگاه معاونت حقوقی این وزارتخانه را برای سفیر ایران توضیح داد.
در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران از معاون وزیر خارجه امارات در امور حقوقی برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران و گفت و گو با همتای ایرانی وی در رابطه با موضوعات حقوقی مورد علاقه دو کشور دعوت به عمل آورد. خاورم**1651
۰ نفر