۱۹ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7937218
T T
۰ نفر
ناتو می گوید پاکستان در کنترل مرزهایش ناتوان است ................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/07/1390 سیاسی.پاکستان.ناتو تهران - یک سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از پاکستان به دلیل ناتوانی در کنترل مناطق مرزی مشترک خود با افغانستان به شدت انتقاد کرد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از پایگاه خبری " آنتی وار"، سرتیپ "کارستون جاکوپسون" سخنگوی ناتو در دیدار از اسلام آباد با دنباله روی از مشی آمریکا در سرزنش پاکستان طی هفته های گذشته، اسلام آباد را به دلیل ناتوانی در کنترل مرزهایش با افغانستان مورد انتقاد شدید قرار داد.
به نوشته این پایگاه خبری، هرچند این مقام ناتو تصدیق کرد که پاکستان به تازگی حملاتی را علیه مناطق قبیله نشین این کشور آغاز کرده است، اما گفت: بی تردید چنین حملاتی کافی نیست ولازم است دولت "آصف علی زرداری" رییس جمهوری پاکستان به طور مستقیم تری خود را با منافع ناتو در منطقه هماهنگ کند. آنتی وار نوشت: بیشترین تمرکز آمریکا بر پاکستان، متهم کردن این کشور به کنترل مخفیانه عملیات شبکه حقانی در وزیرستان شمالی و طرح ادعاهایی در خصوص سازماندهی حملاتی علیه اهداف آمریکا در افغانستان به دلایل نامعلوم بوده است.
این پایگاه خبری افزود: عملیات شبکه حقانی در خاک افغانستان ظاهرا موضوعی نیست که ناتو قادر به کنترل آن باشد و گروه های دیگر وابسته به طالبان که در مناطق تحت اشغال ناتو در داخل مرزهای افغانستان فعال هستند، به حملات علیه پاکستان بدون هیچ مصونیتی ادامه می دهند. به نوشته آنتی وار، ظاهرا تداوم انتقادها از پاکستان به دلیل شکست این کشور در کنترل مرزهایش، تاثیری در تلاش های شکست خورده ناتو در اعمال چنین کنترلی در افغانستان ندارد.
مقامات آمریکایی تاکنون بارها پاکستان را به دلیل ناتوانی در کنترل مرزهایش مورد انتقاد قرار داده اند. آمریکا به تازگی پاکستان را به اجرای حمله زمینی به منطقه وزیرستان شمالی به منظور نابودی پایگاه های امن شبکه حقانی تهدید کرد که با واکنش شدید مقامات پاکستانی و دفاع جدی آنها از تمامیت ارضی کشورشان مواجه شد.
صویر**9158**1392
۰ نفر