۱۷ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7936967
T T
۰ نفر

چند خبر کوتاه از آسیای میانه

۱۷ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7936967
چند خبر کوتاه از آسیای میانه ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/17 فرهنگی.اخبارکوتاه.آسیای میانه دوشنبه - تشکیل نمایشگاه هنر قدسی پرتوی از خراسان در تاجیکستان، احتمال تشکیل حزب کارگران مهاجر در تاجیکستان و تهدید مسئولان بازرگانی ترکمنستان از سوی رئیس جمهوری این کشور مبنی بر برکناری از پست هایشان از جمله اخبار کوتاه روز یکشنبه آسیای میانه است.
** تشکیل نمایشگاه هنر قدسی پرتوی از خراسان < در تاجیکستان دوشنبه - نمایشگاه عکسی شامل تصاویر زیبایی از بارگاه ملکوتی امام رضا (ع ) به ابتکار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مجتمع آموزشی امام جعفر صادق (ع) در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان تشکیل شد.
به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه علاوه بر تصاویر متنوعی از حرم مطهر امام هشتم (ع)، تعداد قابل توجهی از آثار مکتوب درباره معرفی شخصیت امام رضا ( ع) و زندگی این امام در مجتمع آموزشی امام صادق (ع) در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
این نمایشگاه در راستای جشن های سالانه ستاد برگزاری دهه کرامت و جشنواره های میلاد امام رضا (ع) با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سراسر جهان تشکیل شده است.
** رهبر جنبش کارگران تاجیکستان از احتمال ایجاد حزب مهاجران خبر داد دوشنبه - رهبر جنبش کارگران مهاجر تاجیکستان در روسیه پیش بینی کرد که کارگران مهاجر این کشور یک حزب سیاسی تشکیل دهند.
به گزارش خبرگزاریکانیوز، کرامت شریپوف ابراز امیدواری کرد این حزب بتواند به یک قدرت سیاسی مهم در تاجیکستان تبدیل شود.
هم اکنون بیش از 5.1 میلیون تاجیک مهاجر در خارج زندگی می کنند و سالانه حدود دو میلیارد دلار به کشور خود ارسال می کنند.
** تهدید رئیس جمهوری ترکمنستان به برکناری مقامات بازرگانی این کشور عشق آباد - رئیس جمهوری ترکمنستان نسبت به کار شکنی برخی از مقامات بازرگانی این کشور در زمینه صادرات گندم هشدار داد و گفت: در صورت عدم اصلاح این روند، همه مسئولان عالی رتبه این بخش از کار برکنار خواهند شد.
به گزارش تلویزیون دولتی ترکمنستان ؟ قربانقلی بردی محمد اف در نشست هیات وزیران، تصریح کرد: با وجود دستیابی به خودکفایی در تولید گندم و دستور صدور مازاد بر نیاز این محصول در فروردین ماه امسال، تاکنون هیچ اقدام مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی با اشاره به کیفیت بالای گندم ترکمنستان و نیاز دنیا از جمله بازارهای بین المللی به آن گفت: سازمان بورس کالا و مواد خام که مسئول صادرات و بازاریابی این محصول هستند، تاکنون اقدام مطلوبی در این زمینه انجام نداده که در صورت تاخیر علاوه بر ریاست این سازمان، دو تن از معاونان رئیس جمهوری در امور گندم و غلات و صادرات آن از سمت های خود برکنار خواهند شد.
آساق **1558** 1506 شماره 134 ساعت 17:45 تمام
۰ نفر