۱۷ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7936898
T T
۰ نفر
96 تن دیگر از مخالفان کرد در استانبول دستگیر شدند .................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/07/1390 سیاسی.ترکیه.دستگیری.شورشیان آنکارا - نیروهای امنیتی ترکیه در ادامه عملیات خود علیه "ک.ج.ک"که ازآن به تشکیلات شهری حزب غیرقانونی کارگران کرد"پ.ک.ک" یاد می شود،53 تن دیگر از مخالفان کرد را در عملیاتی در استانبول دستگیر کرد تا تعداد متهمانی که به عضویت در این تشکیلات طی یک هفته دستگیر شده اند،به 96 نفر برسد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه های ترکیه، از میان 53 نفری که روز گذشته در نقاط مختلف شهر استانبول دستگیر شدند، 49 نفر به حکم دادگاه بازداشت و روانه زندان شدند.
پلیس ترکیه نزدیک به یک ماه است در نقاط مختلف این کشور به ویژه در کلان شهر استانبول و شهرهای کردنشین شرق و جنوب شرق این کشور، عملیات گسترده ای را علیه " ک.ج.ک " آغاز کرده که این امر با واکنش تند فعالان کرد در این کشور روبه رو شده است.
پلیس ترکیه روز های دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته در عملیاتی گسترده و همزمان در دهها نقطه از شهر استانبول و شهرهای "غازی آنتپ" و "دیاربکر " بیش از 83 تن را دستگیر کرد. دستگیر شدگان که به گفته رسانه های ترکیه عضو شاخه جوانان و فعالان شهری حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه ( پ.ک.ک) موسوم به (ک.ج.ک) می باشند، به تلاش برای ایجاد اغتشاش و جذب نیرو برای این سازمان تروریستی متهم شده اند. پلیس ترکیه در هفته گذشته نیز 55 نفر از اعضای این حزب را در شهرهای مختلف ترکیه با همین اتهام دستگیر کرده بود.
گزارش دیگری از استان بورسا در شمال غرب ترکیه حاکی است، تنش بین دولت و مخالفان کرد در چند روز اخیر به علت مخالفت نیروهای امنیتی fh برگزاری تظاهرات در شهر بورسا نیز به شدت بالا گرفته است.
گروه های مختلفی از کردهای مخالف با دهها دستگاه اتوبوس به شهر بورسا رفته بودند تا نسبت به ممنوعیت ملاقات با "عبدالله اوج آلان" رهبر زندانی "پ.ک.ک" در جزیره ایمرالی در نزدیکی بورسا دست به تظاهرات بزنند.
عملیات گسترده پلیس ترکیه علیه مخالفان کرد همزمان با فراخوان " رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه از کردهای این کشور برای نشان دادن مقاومت در برابر حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه ( پ.ک.ک) و سایر گروهک های وابسته به آن، از سوی ناظران مورد توجه قرار گرفته است. اردوغان در جمع روسای شاخه های حزب حاکم عدالت و توسعه ( آک) در استان های مختلف این کشور گفت، چگونه است که کردها از این سازمان / پ.ک.ک / که غیر نظامیان و مراکز مذهبی را هدف حملات مسلحانه خود قرار می دهد ، پشتیبانی می کنند . نخست وزیر ترکیه با تشریح اقدامهای اخیر "پ.ک.ک" در کشتن چندین غیرنظامی اضافه کرد: ساکنان مناطق کردنشین ترکیه باید با این گروه شورشی و ساختار شکن مقابله کنند. رجب طیب اردوغان خطاب به مردم استان های کردنشین ترکیه گفت: باید در برابر این عناصر تروریستی مقاومت کنند و از این گروه پشتیبانی به عمل نیاورند. طی سه ماه گذشته در درگیری های میان نظامیان ترکیه و عناصر "پ.ک.ک" و عملیات تروریستی "پ.ک.ک" دهها تن کشته و شمار زیادی زخمی شدند.
خاورم**2011**230
۰ نفر